101 چیزی که در دانشکده ی معماری یاد گرفتم

101 Things I Learned in Architecture School

101 Things I Learned in Architecture School

101 THINGS I LEARNED® book series

 

101 چیزی که در دانشکده ی معماری یاد گرفتم، کتابی است که دانشجویان معماری می خواهند در استودیوی طراحی و در کوله پشتی خود داشته باشند. همچنین کتابی است که ممکن است از چشم استادانشان دور نگه دارند، زیرا این کتاب به زبان ساده و روشن مسائلی که این استادان تمایل دارند پیچیده و مبهم جلوه دهند را بیان می کند. این 101 درس کوتاه در زمینه ی طراحی، ترسیم، فرآیند خلق کردن و ارائه – از اصول روش کشیدن یک خط تا پیچیدگی های تئوری رنگ – یک کتاب الفبا در زمینه ی دانش معماری فراهم می آورد و آنچه اغلب در برنامه ی درسی معماری بی انتها و مبهم است را محسوس می کند.

مانند تمام کتاب های معروف و محبوب سری 101 چیزی که من یاد گرفتم(101 THINGS I LEARNED® book series)، درس های این کتاب از 2 فرمت صفحه بهره می برد، توضیح مختصر و تصویر همراه. یک درس در مورد چگونگی رسم یک خط با مثال های خوب و بد خطوط، همراه است، یک درس در مورد تغییرات زشت سطح طبقات، بازیگر تلویزیون Dick Van Dyke را در وسط افتادن نشان می دهد، و بحثی در مورد تفاوت های نسبی بین ساختمان های مدرن و سنتی، ساختمانی را نشان می دهد که به طور تمیزی بین این دو قسمت ترک برداشته است.

این کتاب توسط معمار و استادی نوشته شده است که به خوبی ابهام روزهای دانشجویی خود را به یاد می آورد. این کتاب راهنمایی های ارزشمندی را برای دانشجویان که استودیوی طراحی معماری را هدایت می کنند و سایر دوره ی تحصیلی معماری فراهم می آورد. فارغ التحصیلان معماری از طراحان جوان گرفته تا معماران در حال کار باتجربه ممکن است برای الهام گرفتن و راهنمایی اصول پایه زمانی که می خواهند مسائل پیچیده ی طراحی را حل کنند، رجوع نمایند.

Posted in دانلود, کتاب, معماری.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.