نکته مهم و سلام

سلام
سلام بر همه دوستان

ممنون که پیغام می گذارید و حالم را می پرسید. من خوبم

امیدوارم تجربیاتم بتواند برای همنوعانم مفید باشد

خوبم
خیلی خسته ام ولی خوبم

نظر ها را می خوانم، اگرچه گاهی خیلی دیر ولی همه را می خوانم.

خوشحالم هدفی که در نگهداشتن این وبلاگ داشتم تحقق یافت و گهگاه می توانم تجربه زندگی با فرد اسکیزوفرن را در اختیار دوستانی که درخواست راهنمایی کرده اند بگذارم.

اگر کمی دیر جواب می دهم مرا ببخشید ولی تلاش می کنم تاجایی که مقدوراست جواب سوالاتی را که می دانم بدهم.

من حالم خوبه

مرسی از احوالپرسی ها

 

جواب نظر
ممنون از پیغام هایی که گذاشتید.

خانمی پیغام گذاشته بودند ولی ایمیل و راه پاسخ دادن نگذاشتند، به ناچار همین جا جواب می دهم

1- من متخصص روانشناس یا روانپزشک نیستم و هر چه بگویم صرفا از طریق مطالعه شخصی و تجربه است، البته برای من خیلی وقتها همین جواب هایی که از تجربه افراد غیر متخصص گرفتم مفید تر بودند.

2- خانمی که گفتند احساساتشان را از دست دادند: از دست دادن احساسات به تنهایی دلیل اسکیزوفرن نیست. در این مورد از مشاوره استفاده کنید. تا زمانی که در سلامت به سر می برید به خودتان تلقین نکنید. شرایطی که شما بیان کردید نشان دهنده غالب بودن ژن بیماری است، حتما می دانید که در این شرایط باید از استرس دوری کنید، استرس در زندگی همه انسان ها وجود دارد ولی برای شما موارد کوچک هم می تواند آسیب زننده باشد. ازدواج در رتبه چهارم پر استرس ترین وقایع زندگی انسان قرار دارد (براساس مطالعات روانشناسی)، قرار گرفتن شما در این شرایط می تواند آسیب زننده باشد، این به معنی ترک شرایط فعلی نیست، چرا که اگر دست به چنین کاری بزنید و با طلاق مواجه شوید بالاترین استرس (رتبه 1) را برای خودتان ایجاد کرده اید، بلکه سعی کنید با دید مثبت به همه امور نگاه کنید و کلا بی خیال باشید.

به غیر از مسئله احساسات نشانه دیگری هم داشتید؟

حتما با یک مشاور خوب در تماس باشید.

موفق باشید

 

نکته مهم
مطالب این وبلاگ صرفا تجربیات شخصی همسر یک بیمار اسکیزوفرن است.

نشانه ها و علائم بیماری برای همه افراد عمومیت ندارد. بخشی از مشکلات و مسائلی که بیان شده است مربوط به رفتارهای غیرانسانی همسرم و خانواده او است و این رفتارها صرفا به خاطر بیماری اسکیزوفرن نیست. چه بسا افرادی که به ظاهر در سلامت هستند ولی رفتارهایشان به مراتب بدتر از افراد بیمار است.

لطفا مطالب ذکر شده در این وبلاگ را به همه بیماران تعمیم ندهید.

انسانهایی هم هستند که با وجود ابتلا به بیماری اسکیزوفرن، آگاهانه با بیماری خود کنار می آیند و به خود و به دیگران آسیب نمی زنند. در بین افراد اسکیزوفرن نوازنده ها، نویسنده ها، بازیگرها و هنرمندهای بسیاری وجود دارند.

 

منبع : نو عروس

Posted in دسته‌بندی نشده and tagged .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.