سکوت گرد و سکوت سفید در پیانو

سکوت گرد و سکوت سفید

وقتی یک نت فای گرد می بینید، نت فا را می زنید و آن را برای چهار ضرب نگه می دارید. برای نت سفید، نت را می زنید و دو ضرب نگه می دارید. در قسمت ارزش زمانی نت ها کاملا درباره نت گرد و سفید توضیح دادیم. سکوت گرد و سکوت سفید به شما می گویند که به همان تعداد ضرب هیچ چیز ننوازید.

شکل سکوت گرد و سفید را نشان داده است. آنها مثل کلاه های کوچک هستند، یکی کلاهی که برداشته شده که سکوت گرد است و دیگری کلاهی که روی

سکوت گرد و سکوت سفید در پیانو

سکوت گرد و سکوت سفید در پیانو

سر است که سکوت سفید است. این تشبیه به کلاه و اصول آداب معاشرت، به خاطر سپردن این سکوت ها را ساده تر می کند:

  • اگر یک میزان کامل باید سکوت کنید (چهار ضرب) کلاهتان را بردارید کمی بنشینید.
  • اگر فقط نصف میزان (دو ضرب) سکوت دارید، کلاهتان را برندارید.

این سکوت ها همیشه در جای مشخصی از خطوط حامل هستند که تشخیص آنها را در نت موسیقی خیلی آسان می کند. سکوت گرد از خط چهارم آویزان می شود و سکوت سفید روی خط وسط قرار داده می شود که می بینید.

برای این که سکوت گرد و سفید را در یک قطعه ی موسیقی ببینید، نگاهی به آن بیندازید. در میزان اول، دو نت لای سیاه روی ضرب 1 و 2 می زنید (با انگشت سوم بزنید) و بعد سکوت سفید به شما می گوید که روی ضرب 3 و 4 چیزی نزنید. در میزان دوم، که سکوت گرد می گوید کل میزان را استراحت کنید، چهار ضرب سکوت می کنید. در میزان سوم، بستنی تان را کنار می گذارید و دو نت سل سیاه می نوازید (با انگشت دوم) و دو ضرب باقیمانده را سکوت می کنید، در آخر، برنامه با یک نت لای گرد به پایان می رسد.

Posted in پیانو.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.