تغییر ذهنیت را در باب مشاوره خانوادگی

چند پترن اصولی دیگر از تغییر ذهنیت را نیز گسترش داده ایم که آن ها را در کتابی با نام تغیر ذهنیت از طریق NLP و دگرسازی معنایی آورده ایم. ایضا در این کتاب، تغییر ذهنیت را در باب اعتیاد به مواد مخدر، مشاوره خانوادگی، تصمیم گیری دسته جمعی و سایر موارد خاص به کار گرفته ایم.

 

تغییر ذهنیت را در باب مشاوره خانوادگی

تغییر ذهنیت را در باب مشاوره خانوادگی

یکی از جنبه های تغییر ذهنیت، سالها قبل در فرآیندی به نام آشفتگی ذهنی مطرح شد، ذهن افراد در چنین حالتی به طور آزادانه و بدون کنترل ایجاد تداعی می کند و واکنشهای عاقلانه آنان به طرز آشکار به حالت تعلیق در می آید. وقتی آشفتگی ذهنی در مسیر موثری هدایت شود، افراد نسبت به روابطشان با یکدیگر دارای ایده های بسیار بیشتری می شوند.
روش موثر اولیه چنین است که بین نتایج همان موضوعاتی که تمام این کارها را به خاطر آن ها انجام می دهیم و فرآیند ایجاد نظر نسبت به سایر انسانها، تفاوت گذاشته شود. بدان معنی است که فرضا نظر مثبت و رفتار مثبت در باب هرکس لزوما نتیجه ای مثبت در بر ندارد. تغییر ذهنیت، قاعده مشابهی است که موارد استفاده کلی تری دارد.

موضوعی که بارها و بارها در باب کار دسته جمعی، رای گیری، یا مشاوره خانوادگی توجه مرا به خودش جلب کرده چنین است که هدفی وجود دارد و تعدادی افراد که می خواهند به سمت آن هدف حرکت کنند. آن ها شروع به طرح برخی مشخصات، ابعاد، یا محاسن و معایب خواسته شان در آیده می کنند. در همین حین، سایر اعضاء نیز خودشان را وارد بحث می کنند و طوری رفتار می کنند که انگار موظفند به گرفتاریهای خاصی که هم اکنون در تشکیلاتشان وجود دارد و انجام این کار را غیرممکن می سازد اشاره کنند.

به راستی هم حرفشان صحیح است. صراحتا بگویم، قید و بندهایی در یک سازمان و یا یک خانواده هست که به کارگیری رفتار پیشنهاد شده را در همان لحظه غیر ممکن می سازد.

منبع : بندلر

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.