روش سودمند برای سامان دادن به جلسات مشاوره

با تجربه ای که من از مشاوره و کار با شرکتها دارم، فهمیده ام که این یک روش سودمند برای سر و سامان دادن به جلسات است. یعنی این که یکی از اعضای گروه پی گیر نظرات سایرین شود و الی آخر”. در آن موقع قادر هستید وظیفه معترض بودن را به آن شخص یادآور شوید. بدین ترتیب، وقتی یک پیشنهاد مناسب از طریق شخص یا اشخاصی در جمع مطرح شود، وظیفه او ایجاب می کند که از برخی جهات با این طرح مخالفت کند. شما به او متذکر می شوید که ضروری است مخالفت کند.

روش سودمند برای سامان دادن به جلسات مشاوره

روش سودمند برای سامان دادن به جلسات مشاوره

او افراد برنامه ریز آن قدر تحت فشار می گذارد تا تصمیمات بهتر و بهتری بگیرند و طرحشان را آن قدر صیقل بدهند تا به صورت طرحی موثر و واقع گرا در بیاید. شما با این کار، خود عارضه را تجویز کرده اید و در ضمن آن را به صورت رسمی نیز درآورده اید. من تجربه تجویز عارضه را داشته ام و جالب این جاست که در جلسه بعدی نیز همین اتفاق می افتد و من ضروری است دوباره این کار را تکرار کنم.

برای آن که خاطر جمع شوید که دیگر مجبور نیستید بارها و بارها این کار را تکرار کنید، یک راه چنین است که وظیفه یک معترض را به آن شخص خاطر نشان سازید و بدین ترتیب، این کار را جا بیندازید و به صورت رسمی در آورید.

اکنون رفتاری را بر حسب ضرورت جایگزین ساخته اید. حالا قادر هستید زمان بروز مخالفتها را کنترل کنید. این یک نمونه از موارد کاربردی تجویز عارضه است. سعی نکنید از رفتار مشکل آفرین جلوگیری کنید، بلکه از آن بهره گیری کنید. شرط اول بهره گیری چنین است که هرگز در برابر فشار وارده از جانب شخص یا اشخاص، به مبارزه برنخیزد.  بلکه آن را بپذیرید و مورد استفاده قرار دهید.

منبع : بندلر

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.