استراتژی موازی رواندرمانی با هنرهای رزمی

هنر بهره گیری، در واقع برداشت روان شناسانه ای است از هنرهای رزمی مشرق زمین، مشابه آیکیدو و جودو. در واقع یک نوع استراتژی موازی با هنرهای روانی رزمی است. ضروری است همیشه واکنش را پذیرفت و به کار گرفت، نه این که آن را رد کرد یا با آن به مبارزه برخاست. البته یک مورد استثناء نیز هست. چنانچه دردسر حضور آن شخص، حوصله سایرین را سر ببرد آن وقت ضروری است سر و ته قضیه را هم آورد بخاطر اینکه حضور آن شخص بانی مزاحمت در الگویی می شود که سایرین از آن استفاده می کنند.

استراتژی موازی رواندرمانی با هنرهای رزمی

استراتژی موازی رواندرمانی با هنرهای رزمی

برای نمونه در مواقعی که راه چاره را یافته اند. ولی البته این حرف ضد و نقیض است بخاطر اینکه چنانچه آنان به راستی چاره کار را یافته بودند، آن وقت دیگر به سراغ شما نمی آمدند.
حالا از جیم می خواهم به این جا بیاید و یک پیشنهاد بدهد و تونی همان کسی باشد که قرار است مخالفت کند. وقتی تونی شروع به قطع حرف او می کند، من می گویم “عالیه! آفرین تونی! حالا گوش کن، به نظر من ضروری است حواست به این موضوع باشد که ما هنوز طناب کافی برای دار زدن او نداریم. پس اجازه بده پیشنهادش را کاملتر بگوید و پاسخ بقیه را نیز بگیرد، آن وقت به تو اشاره خواهم کرد و تو می پری وسط. باشه؟”. با این حساب به طور سربسته به او این نکته را حالی کرده ام که “باشه، ولی حالا نه”.

زن: چنانچه شما به عنوان یک مشاور از جای دیگری آمده باشید، این کار موثر واقع می شود. ولی چنانچه خودتان از قبل عضوی از جمع بوده باشید، آن وقت چه؟
اگر شما یک مشاور داخلی و یا یکی از اعضای گروه باشید و بخواهید این طوری عمل کنید، ممکن است افرادی در آن جمع پیدا شوند که از شما برنجند و یا در برابرتان بایستند.

منبع : بندلر

 

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.