مشاوره رواندرمانی برای یک شرکت اقتصادی

پس ضروری است این کار را به شکل مناسبی ارائه دهید. این نباید پیشنهاد مستقیم شما باشد، بلکه پیشنهاد شما ضروری است از جای دیگری آمده باشد و شما فکر می کنید که این پیشنهاد دارای این قدرست برای شما و سایر اعضای گروه مفید واقع شود. قادر هستید بگویید “من شبی به یاد ماندنی با گروهی از مشاوران در شیکاگو گذراندم. به یک کنفرانس رفتم و سخنران چنین حرفهایی را گفت: . . . “. سپس تمام اطلاعات را ارائه می کنید. چنانچه این کار، را درست انجام دهید، پیشنهادتان مورد قبول واقع خواهد شد.

مشاوره رواندرمانی برای یک شرکت اقتصادی

مشاوره رواندرمانی برای یک شرکت اقتصادی

همیشه قادر هستید پیشنهاد یک آزمایش تجربی را بدهید تا بقیه بفهمند که آیا این کار ارزش انجام دادن را دارد یا خیر. قادر هستید از بقیه بخواهید که برای مدت دو ساعت روی این قضیه کار کنند. چنانچه موثر بود، آن را ادامه دهند و چنانچه نبود، چیز بیشماری را از دست نداده اید و اعلام کنید که دیگر به هیچ عنوان مایل به ادامه آن کار نیستید.
مایلم این نکته را متذکر شوم که چنانچه بحثهای مخالفت آمیز درست انجام بگیرند، به منزله خون حیات بخش در رگهای سازمان هستند.

درست مانند آن می ماند که در اطراف فرآیند بحثتان محدوده ای را در نظر بگیرید، به طوری که مشاجرات و مباحثات مربوط به پیشنهادات مخالفت آمیز، همگی به منزله راههای مختلفی باشند که به یک نتیجه ختم می شوند، نتیجه ای که کد نظر تمام اعضای گروه است.
اجازه دهید نمونه ای را برایتان مثال بزنم. جرج و هاری شرکای یک شرکت هستند. هر کدام پنجاه درصد از سهم شرکت را دارند. حالا من به عنوان مشاور شرکت فراخوانده شده ام. هاری این حرفها را می گوید: “ما ضروری است توسعه پیدا کنیم.

یا ترقی می کنی و یا از بین می روی. خصوصا ضروری است در ظرف همین امسال دفترمان را در آتلانتا، چاتانوگا و میامی راه اندازی کنیم”.

منبع : بندلر

 

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.