ساختار فکریتان را محک بزنید

اکثر روان شناسان، ذاتا بر این باورند که تغییر بایستی آرام و توام با رنج باشد. البته همان قدر که آگاهانه بر این باورند، ناخودآگاه نیز این موضوع را باور دارند. انصافا چند نفر از شما در طی این جلسات با خودتان گفته اید: “خیلی راحت است. خیلی سریع عمل می کند؟” چنانچه پیش فرضهایی که بانی خطور این قبیل تصورات به ذهن شما شده اند را در بوته آزمایش قرار دهید، متوجه خواهید شد که آن پیش فرضها به نحوی با رنج و صرف زمان و پول و چیزهای دیگری شبیه آن همراه بوده اند (به چه دلیل که روشهای ما واقعا قدرتمند و از لحاظ صرفه اقتصادی در خور توجه هستند). این قبیل پدیده هایی که روان شناسان با یکدیگر توام می سازند فقط یک مشت مزخرف هستند (شبیه توام بودن رنج با تغییر).

ساختار فکریتان را محک بزنید

ساختار فکریتان را محک بزنید

پس شما بایستی ساختار باورتان را محک بزنید، چونکه هر آنچه را که باور داشته باشید، رخ خواهد داد. این باور، در لحن صدایتان، در حرکت بدنتان، و در تردیدتان هنگامی که می خواهید این کار را بر روی شخص دیگری انجام دهید، بروز خواهد کرد.
روشهایی که ما به شما ارائه می دهیم، بسیار نیرومند و زیبا هستند. فرقی نمی کند که پیش از این در کدام مکتب روان شناسی پرورش یافته اید، از نظر من این ها حداقل وسایلی هستند که شما برای کارتان نیاز دارید.

اگر تصمیم گرفته اید که با داشتن این ابزار باز هم شکست بخورید، این کار امکان پذیر است. من فکر می کنم که شما بایستی نسبت به ماهیت این ابزار آگاه باشید، در این صورت حتی برای شکست خوردن نیز قارد خواهید بود موقعیتی را اتخاذ کنید.

یک راهش چنین است که به شدت انعطاف ناپذیر شوید. دارای این توان هستی بدون استفاده از تجربه حسی و بدون رجوع به گذشته مراجعه کنندگانتان، کارهایی را که از ما دیده اید و شنیده اید، مو به مو پیاده کنید. به شما قول می دهم شکست خواهید خورد. این روشی است که اکثر افراد در آن شکست می خورند.

 

منبع : بندلر

 

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.