خلق صداهای گوناگون از طریق تمپو و نوآنس

خلق صداهای گوناگون از طریق تمپو و نوآنس

 

خلق صداهای گوناگون از طریق تمپو و نوآنس

خلق صداهای گوناگون از طریق تمپو و نوآنس

همه می دانند که ساختن موسیقی خوب چیزی ورای پشت هم آوردن مجموعه ای از نت هاست. ارتباط برقرار کردن در موسیقی به اندازه تولید اصوات مهم است و برای ایجاد ارتباط واقعی با مخاطبان، لازم است توجه شان را جلب کنید، الهام بخش شان باشید و نواعی واکنش عاطفی از آن ها بگیرید.
تمپو (سرعت) و نوآنس (بلندی صدا) دو ابزاری هستند که دارای این توان هستی استفاده کنید تا نت هایی را که بر روی کاغذ به دقت نوشته شده اند به استراحتگاه با شکوه در راپسودی مجار شماره دو فرانتس لیست، حرکات پرشور اتودهای شوپن، یا در موسیقی مدرن، وحشت آرام رد رایت هند نیک کیو تبدیل کنید.
تمپو و نوآنس نشان گذاری هایی که در جمله های موسیقایی هستند که به شما می گویند هنگام اجرای یک قطعه موسیقی چه حسی لازم است داشته باشید. حس خشم، شادی یا غم؟ این نشان گذاری ها به نوازنده کمک می کنند که داستان آهنگساز را برای شنونده ها روایت کند. در این آموزش های این بخش، با این دو معنای و نشان گذاری هایشان آشنا می شوید.

 

کمی درباره تمپوی موسیقی

تمپو یعنی زمان و زمانی که می شنوید که درباره تمپوی قطعه موسیقی صحبت می شود، منظور سرعت اجرای قطعه است. با این حال کاربرد تمپو الزاما فقط تعیین کندی و تندی اجرای موسیقی نیست، بلکه حال و هوای کلی قطعه موسیقی را هم معلوم می کند. موسیقی ای که خیلی خیلی کند و آهسته یا با اصطلاح گراوه نواخته می شود. ، قادر است حس حزن مفرط به همراه داشته باشد، در حالی که موسیقی ای که خیلی خیلی یریع یا به اصطلاح پرستیسمیو نواخته می شود، قادر است حس شادی و شور زیادی به شنونده بدهد. این اصطلاحات ایتالیایی را به اضافه سایر اصطلاحات، در ادامه همین بخش های آموزشی توضیح خواهیم داد)

 

 

Posted in تئوری موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.