آموزش ها و کتاب های گیتار کلاسیک (آموزش گیتار کلاسیک و تمرینی)

 

آموزش های ویدیویی

 

 

کتاب های گیتار کلاسیک چاپ شده فارسی

 

کتاب های گیتار کلاسیک

قطعاتی برای گیتار کلاسیک و سازدهنی
بنیامین فسائی
قیمت پشت جلد: 35000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 48
نشر: فراگاه (17 اسفند، 1387)
شابک: 978-964-8668-37-7

 

کتاب های گیتار کلاسیک (آموزش گیتار کلاسیک و تمرینی)

تاریخچه ی مصور گیتار کلاسیک
فرانسوا فاشر، بهزاد فرامرز (مترجم)
قیمت پشت جلد: 23000 ریال
مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 72
نشر: فرهنگ ایلیا (25 بهمن، 1388)
شابک: 978-964-190-037-5

 

گیتار کلاسیک

پرسش و پاسخ پیرامون گیتار کلاسیک شارون ایسبین
بهزاد فرامرز (مترجم)
قیمت پشت جلد: 25000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 86
نشر: فرهنگ ایلیا (1389)
شابک: 978-964-190-141-9

 

گیتار کلاسیک نوازی

نگاهی به زندگی و آثار آهنگسازان گیتار کلاسیک (از رنسانس تا معاصر)
بهزاد فرامرز (گردآورنده)
قیمت پشت جلد: 29000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 160
نشر: فرهنگ ایلیا (25 بهمن، 1388)
شابک: 978-964-190-039-9

 

آموزش گیتار کلاسیک

تمرین و تکنیک گیتار کلاسیک (مجموعه مقالات)
دانیل.ا هازارد، داگلاس نی یت، لوریس چوبانیان، دیوید لیسنر، کرگ هانادل، نیل آندرسن، گونزالو مولانو، بهزاد فرامرز (مترجم)
قیمت پشت جلد: 28000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 146
نشر: فرهنگ ایلیا (25 بهمن، 1388)
شابک: 978-964-190-038-2

 

کتاب آموزش گیتار کلاسیک

لذت نواختن گیتار: افزایش مهارت تکنیکی دست راست در گیتار کلاسیک
علیرضا تفقدی

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 92
نشر: پرگار (13 شهریور، 1387)
شابک: 964-7802-24-2

 

آموزش گیتار کلاسیک نوازی

 

متد گیتار کریستوفر پارکنینگ (هنر و تکنیک گیتار کلاسیک)
کریستوفر پارکنینگ، بنیامین فسائی (مترجم)، مریم محرابی (ويراستار)
قیمت پشت جلد: 150000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 140
نشر: آیندگان (0000)
شابک: 978-600-5080-58-2

 

آموزش گیتار کلاسیک زدن

متد گیتار کلاسیک
اسکات تنانت، محسن محترمی (مترجم)
قیمت پشت جلد: 50000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 84
نشر: رضوان پرتو (30 فروردین، 1389)
شابک: 978-964-2772-19-3

 

آموزش گیتار کلاسیک رایگان

تئوری موسیقی گیتار
مهرداد پاینده
قیمت پشت جلد: 20000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 80
نشر: فردوس (18 دی، 1384)
شابک: 964-320-241-0

 

آموزش گیتار کلاسیک تصویری

آزمون تئوریک گیتار کلاسیک
ابوتراب ذوالقدر
قیمت پشت جلد: 5000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 12
نشر: هفت اورنگ (1382)
شابک: 964-06-2470-5

 

آموزش رایگان گیتار کلاسیک

قطعات گیتار کلاسیک: مقدماتی – متوسطه، پیشرفته
حمید میگلی
قیمت پشت جلد: 30000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 52
نشر: پارت (0000)
شابک: 964-5664-39-X

 

یادگیری گیتار کلاسیک

آموزش گیتار کلاسیک
سیامک مهاجر
قیمت پشت جلد: 100000 ریال

 

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 90
نشر: چنگ (20 مرداد، 1392)
شابک: 964-6341-15-2

 

نواختن گیتار کلاسیک

دانشمند: روش آموزش گیتار کلاسیک
فرزاد دانشمند

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 316
نشر: پرگار (24 اسفند، 1384)
شابک: 964-7802-12-9

 

آموزش نواختن گیتار کلاسیک

در برابر باد، قطعاتی برای گیتار کلاسیک
مازیار امامی
قیمت پشت جلد: 8000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 32
نشر: پژوهه (1381)
شابک: 964-7772-02-5

 

 

نحوه نواختن گیتار کلاسیک

گیتار برای همه سبکها: سبک کلاسیک
وحیدرضا آدینه
قیمت پشت جلد: 29000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 88
نشر: سیمین دخت (29 آبان، 1384)
شابک: 964-8587-26-4

 

 

طریقه نواختن گیتار کلاسیک

آموزش گیتار کلاسیک
سهراب فلک انگیز

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 146
نشر: حرف نو (1383)
شابک: 964-7361-67-X

 

 

روش نواختن گیتار کلاسیک

روش آموزش قدم به قدم گیتار کلاسیک
جیسون ولدرون، فرزاد امیرانی (مترجم)
قیمت پشت جلد: 25000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 96
نشر: امیرانی، فرزاد (1383)
شابک: 964-360-908-1

 

طرز نواختن گیتار کلاسیک

الگوهای حرکت دست در تمرین های تکنیکی گیتار کلاسیک
امیراصلان ونک
قیمت پشت جلد: 80000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 44
نشر: سها دانش (16 آذر، 1392)
شابک: 978-600-181-088-6

 

 

آموزش تصویری گیتار کلاسیک

هارمونی مقدماتی جز برای نوازندگان گیتار کلاسیک
فرزین طهرانیان
قیمت پشت جلد: 100000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 76
نشر: هم آواز (0000)
شابک: 978-600-92192-6-1

 

 

کتاب خودآموز گیتار کلاسیک

خودآموز گیتار کلاسیک
داریوش افراسیابی
قیمت پشت جلد: 25000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 60
نشر: سرود (28 تیر، 1385)
شابک: 964-5842-25-5

 

تکنیک گیتار کلاسیک

گنجینه ای زیبا برای گیتار کلاسیک: آشنایی با دوره های تاریخ موسیقی و دستورالعمل های تکنیکی
آندره شیفر دکر، ساناز تجویدی (مترجم)، پرهون پرگاری (ويراستار)

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 76
نشر: پرگار (12 خرداد، 1389)
شابک: 978-964-7802-39-0

 

پنجاه قطعه ساده برای گیتار کلاسیک

پنجاه قطعه ساده برای گیتار کلاسیک: آثاری از: سور، آگوادو، کارکاسی، کارولی، جولیانی، سانز، دوویزه، فراندیری، دولند، موزارت و تارگا
کیوان کاوه (گردآورنده)
قیمت پشت جلد: 80000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 80
نشر: رهام (20 مرداد، 1389)
شابک: 964-5696-58-5

 

مکمل راهنمای تکنیک گیتار کلاسیک، سطح مقدماتی تا متوسط

مکمل راهنمای تکنیک گیتار کلاسیک، سطح مقدماتی تا متوسط
اسکات تنانت، محسن محترمی (مترجم)، محمد محقق حضرتی (مترجم)
قیمت پشت جلد: 33000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 72
نشر: بلاغت علم (1383)
شابک: 964-95661-0-4

 

کتاب های گیتار کلاسیک آموزشی

63 قطعه برای گیتار کلاسیک در سطوح (1-2-3) قابل استفاده برای مدرسین و هنرجویان
فریدون تقوی
قیمت پشت جلد: 20000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 94
نشر: دولتمند (10 خرداد، 1384)
شابک: 964-8242-09-7

 

تئوری و آموزش تکنیک گیتار کلاسیک

تئوری و آموزش تکنیک گیتار کلاسیک، کلاسیک، فلامنکو، جز
سیدمصطفی کشفی، فرزاد دانشمند
قیمت پشت جلد: 30000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 352
نشر: کمال هنر (1381)
شابک: 964-7254-21-0

 

شیوه ی آموزش گیتار کلاسیک

شیوه ی آموزش گیتار کلاسیک، کتاب راه نما برای مربیان
آنتونی گلایس، آرین صادقی
قیمت پشت جلد: 30000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 140
نشر: چنگ (1383)
شابک: 964-6341-14-4

 

درس آموزش گیتار کلاسیک

یک درس، یک روز: آموزش گیتار کلاسیک
پل هرفورت، حسین دی پیر (مترجم)
قیمت پشت جلد: 88000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 88
نشر: هنر و فرهنگ (05 شهریور، 1392)
شابک: 978-964-5556-34-9

 

گام های گیتار "کلاسیک""دیاتونیک ماژور و مینور و کروماتیک"

گام های گیتار “کلاسیک””دیاتونیک ماژور و مینور و کروماتیک”
امیر جاویدان
قیمت پشت جلد: 20000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 60
نشر: هنر و فرهنگ (30 آبان، 1385)
شابک: 964-5556-00-7

 

آموزش گام به گام گیتار کلاسیک

آموزش گام به گام گیتار کلاسیک
جیسون ولدرون، محمود متحد (مترجم)، محمدرضا حبیبی (ويراستار)
قیمت پشت جلد: 120000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 96
نشر: مرکب سپید (05 آبان، 1392)
شابک: 964-96463-0-2

 

چگونگی رشد تکنیکی و افزایش سرعت در گیتار کلاسیک

چگونگی رشد تکنیکی و افزایش سرعت در گیتار کلاسیک
پیام بهتاش
قیمت پشت جلد: 15000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 134
نشر: سپنتا (1381)
شابک: 964-92972-2-7

 

شناخت و ساخت گیتار آکوستیک کلاسیک

شناخت و ساخت گیتار آکوستیک کلاسیک
نیما کریم زاده
قیمت پشت جلد: 30000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 112
نشر: اشاره (03 شهریور، 1389)
شابک: 978-964-8936-45-2

 

کتاب های آموزش گیتار کلاسیک

آموزش گیتار کلاسیک
نیک مانولوف، فرهاد شهابی کیا (مترجم)، محمدصادق سراج (مترجم)، محمود متحد (ويراستار)
قیمت پشت جلد: 100000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 64
نشر: رهام (28 دی، 1392)
شابک: 978-964-91846-8-5

 

سیر آموزش گیتار کلاسیک

سیر آموزش گیتار کلاسیک: مشکلات و دورنما
فرزین طهرانیان
قیمت پشت جلد: 33000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 106
نشر: پرگار (11 خرداد، 1389)
شابک: 978-964-7802-38-3

 

تاریخ فشرده ی گیتار کلاسیک

تاریخ فشرده ی گیتار کلاسیک
گراهام وید، ساناز تجویدی (مترجم)
قیمت پشت جلد: 55000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 240
نشر: پرگار (10 خرداد، 1389)
شابک: 978-964-7802-37-6

 

روش آموزش گیتار کلاسیک

دانشمند: روش آموزش گیتار کلاسیک
فرزاد دانشمند، پرویندخت عابدین نژاد، احسان امینی (عكاس)

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 160
نشر: پرگار (24 اسفند، 1384)
شابک: 964-7802-13-7

 

پنج آواز محلی ایرانی (تنظیم برای گیتار کلاسیک)

پنج آواز محلی ایرانی (تنظیم برای گیتار کلاسیک)
لیلی افشار
قیمت پشت جلد: 12000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 34
نشر: کارگاه موسیقی (28 مرداد، 1386)
شابک: 964-8772-11-8

 

تکنیک های بنیادین گیتار کلاسیک

تکنیک های بنیادین گیتار کلاسیک
جان دوآرت، فرزاد دانشمند (مترجم)
قیمت پشت جلد: 12000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 64
نشر: ستاوند یزد (1381)
شابک: 964-7476-19-1

 

28 درس: درسهای دوره ای برای گیتار کلاسیک

28 درس: درسهای دوره ای برای گیتار کلاسیک
مسعود زاهدی، محمد زاهدی عارف
قیمت پشت جلد: 12000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 32
نشر: هستان (17 مرداد، 1386)
شابک: 964-6965-90-3

 

مبانی فراگیری گیتار کلاسیک

مبانی فراگیری گیتار کلاسیک
امیر جاویدان
قیمت پشت جلد: 120000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 300
نشر: هنر و فرهنگ (22 خرداد، 1389)
شابک: 964-5556-18-X

 

بیست و پنج قطعه برای گیتار کلاسیک

بیست و پنج قطعه برای گیتار کلاسیک
ماتئو کارکاسی، کیوان کاوه (گردآورنده)
قیمت پشت جلد: 25000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 36
نشر: رهام (23 فروردین، 1384)
شابک: 964-5696-57-7

 

راهنمای تکنیک گیتار کلاسیک

راهنمای تکنیک گیتار کلاسیک = Pumping nylon
محسن محترمی، محمد محقق حضرتی
قیمت پشت جلد: 20000 ریال

مشخصات این کتاب گیتار کلاسیک
تعداد صفحه: 120
نشر: محترمی، محسن (1381)
شابک: 964-06-1901-9

 

 

کتاب های گیتار کلاسیک انگلیسی زبان آموزشی :

 

گیتار کلاسیک - انگلیسی

The Classical Guitar Compendium

بریجت مرمیکیدز

ISBN-10: 1480328561
ISBN-13: 978-1480328563

 

 

قطعات نت برای گیتار کلاسیک

50 Easy Classical Guitar Pieces

جری ویلرد

ISBN-10: 082562827X
ISBN-13: 978-0825628276

 

کتاب آموزش مبتدی و مقدماتی گیتار کلاسیک

Classical Guitar (Absolute Beginners)

جرالد گودوین

ISBN-10: 0711991804
ISBN-13: 978-0711991804

 

جستجوی بیشتر

 

 

آموزش تصویری گیتار کلاسیک ( طریقه نواختن گیتار کلاسیک )

 

آموزش تصویری گیتار کلاسیک

( طریقه نواختن گیتار کلاسیک )

آموزش تصویری گیتار کلاسیک ( طریقه نواختن گیتار کلاسیک )

آموزش تصویری گیتار کلاسیک ( طریقه نواختن گیتار کلاسیک )

این یک کتاب عالی و آموزش تصویری گیتار کلاسیک است که اگر دوست دارید طریقه نواختن گیتار کلاسیک را فرا بگیرید می بایستی حتما از آن استفاده کنید. در این کتاب آموزش تصویری گیتار کلاسیک، تمرین های متنوع و گوناگونی برای شروع وجود دارند. این تمرین های موسیقی فقط موسیقیایی نیستند ولی باعث ورزیده شدن شما توسط سیم ها و انگشتان مختلف برای نواختن گیتار کلاسیک می شوند. در این تمرین های گیتار کلاسیک، ریتم های متفاوت و مختلفی استفاده شده است. نویسندگان این کتاب آموزش تصویری گیتار کلاسیک از تمام نت ها، یک چهارم ها، نت های یک شانزدهم و غیره استفاده می کنند که گوناگونی درستی به حس درست گرفتن از موسیقی اضافه کرده است.

اگر تاکنون طریقه نواختن گیتار کلاسیک با انگشتان (استایل های فینگر پیکینگ و کلاسیک) را یاد نگرفته اید بنوازید یا موسیقی خوانی بلد نیستید این کتاب مناسب برای شما است.  استفاده از انگشتان بعد از سالها استفاده فراوان از پیک شاید برای شما چالش باشد که با این کتاب آموزش گیتار کلاسیک این مسئله برای شما قابل حل است. کتاب قطعات موسیقی ای را انتخاب کرده است که هم بسیار ملودیک هستند و هم چالشی برای تمرین بهتر.

عناوین این کتاب آموزش تصویری گیتار کلاسیک

  • گام های مینور در موقعیت اول
  • گام مینور A تک اکتاوی
  • گام مینور E دو اکتاوی
  • گام مینور F دو اکتاوی
  • نواختن گام ها در موقعیت دوم
  • گام D ماژور در موقعیت دوم با استفاده از سیم های باز
  • گام D ماژور با استفاده از موقعیت های دوم با استفاده از نت های فرت بندی شده
  • آموزش گام G مازور در موقعیت دوم با استفاده تمامی نت های فرت بندی شده
  • آموزش گام B مینور در پوزیشن دوم
  • اعمال گام ها در قطعات ساده
  • هماهنگ کردن موسیقی چند صدایی : ملودی های لایه بندی شده
  • نواختن دو ملودی در ریتم بصورت همزمان و سینک
  • اعمال نیروها : جداسازی شصت و انگشتان بصورت ریتمیک
  • افزایش قسمت بالایی با اضافه کردن استاپ ها و توقف های دوبل

 

 

 

 

 

 

 

 

صفحه دانلود کتاب :

 

 

 

 

 

 

دانلود نت

 

 

سایت های آموزش گیتار کلاسیک

آموزش گیتار کلاسیک

آموزش، دانلود، ویدیو، نت، مقاله

 

دانلود کتاب های گیتار

گیتار کلاسیک

مقاله جامع

 

محصولات آموزش گیتار کلاسیک

 

 

مقاله ها

 

… و سیم”  های تنشن ” این حس راحتی را ندارد و نیاز به قدرت بیشتری در انگشتان در نوازندگی نیاز دارد لاکن نکته مهم در گیتار کلاسیک با اکشن زیر گزینش- مناسب سیمهای : های تنشن ” چرا که قدرت پرتاب صدای بالایی دارند و مانع گز در ساز میشود لاکن برعکس سیم لایت اصلا گزینه مناسبی نیست چرا که گاهی موجب گر و از جانب دیگر نت موسیقایی ها به سرعت میمیرند از جانب دیگر هنرجوی مبتدی همینطور نبایستی از سیم : های تنشن ” در اول- امر استعمال نماید چرا که مسلما باعث خستگی و عدم کنترل کافی در دست چپ میشود به علت … [ادامه متن…]

… گیتار که پیش از آن پدیدار شدند از جنس رودهٔ حیوانات بود. ۶-لویس چهاردهم پادشاه فرانسه گیتار مینواخت و این ساز از جمله ساز‌های نکته- علاقهٔ وی به شمار میرفت. ۷-گیتاریست و آهنگساز ایتالیائی فرانسیسکو کوربتا اولین کسی‌ بود که به نوشتن سوییت‌های باروک پرداخت گرچه وی از واژهٔ سوییت بسبب نامیدن آن استعمال نکرد. ۸-پدر باسیلیو نخستین کسی‌ بود که به نوشتن هنر موسیقی جهت گیتار با نت موسیقایی نویسی امروزی پرداخت ( در حوالی سال‌های ۱۷۶۰ میلادی ). ۹- آنتونیو تورس سازندهٔ گیتار ،به عنوان پایه گذار و موسس گیتار مدرن به شکل امروزیش شناخته میشود. ۱۰- آگوادو نخستین نوازنده‌ای بود که از پایین پایی‌ … [ادامه متن…]

… از کنسرواتوار با ارکستر جوانان “مالاگا” توری را در کشور اسپانیا و مراکش برگزار کرد و در آن کنسرتو “آرانخوئز” اثر مشهور “رودریگو” آهنگساز اسپانیایی را نواخت. هر چند این کنسرتو از محبوبترین آثار کل رپرتوار گیتار و حتی نغمه کلاسیک به شمار می آید، ولی اجرای ان نیازمند تکنیک و درک موسیقیایی بالایی است. آگیره نوجوان به خوبی از پس این مهم بر آمد و پس از این تور بود که با دریافت بورس تحصیلی راهی کشور آلمان شد. پروفسور “خواکین کلرک” (Joaquin Clerch) مدرس مدرسه نغمه “روبرت شومان” در شهر دوسلدرف کسی بود که بر حس موسیقیایی این نوازنده … [ادامه متن…]

… راستای قابلیتهای تکنیکی توصیف میشد . امروز بیش از هر زمان دیگری نوازندگان مجدد به اهمیت جنبه های زیبا شناسی در اجراهای هنر موسیقی پی برده اند و در تلاشند تا مهارتهای فنی و تکنیک خویشتن را نه در راستای ارائه صرفا یک تکنیک خارق العاده بلکه در راه دستیابی به بیان زیبا در اجرای یک قطعه نغمه استعمال کنند. در دهه نود جنبش هنری در غرب فن تفسیر در اجرای نوای را همپای مهارتهای تکنیکی یکی از بنیادی ترین پایه های نوازندگی مطرح ساخت. و با بررسی های روان شناسی زیبا شناسی در صدد آمد تا احسن ترین راه- به علت انتقال و اشاعه هنر … [ادامه متن…]

… پنج سیم بودند. در اوایل قرن ۱۹ ؛ شخصیتهای برجسته ی متعددی در اسپانیا و ایتالیا ظهور کردند که به-سبب معرفی گیتاربه عنوان یک ساز ارکستری معتبر از هیچ کوششی دریغ نکردند.مهمترین این افراد فرناندو سور بود ؛ که در سال ۱۷۷۸ در بارسلون اسپانیا متولد شد. سور ؛ که در سال ۱۸۳۹ درگذشت ؛ تمام زندگی خویش را صرف اجرای کنسرت؛ تدریس و نیز ساخت صدها اثر باارزش بسبب گیتار نمود. لقب او بتهوون گیتار است.از دیگر شخصیتهای ممتاز و معاصر سور ؛ دیونیزیو آگوادو بود. وی متولد سال ۱۷۸۴ در مادرید اسپانیاو متوفی به سال ۱۸۴۹ میباشد. قطعات مختصر و … [ادامه متن…]

… کسی وجود دارد که گیتار ننواخته باشد ؟! هر- جایی و هر سیکی که باشد چه فولک – کلاسیک – راک – بلوز – جز – لاتین و غیره میتوان فردی را دید که حداقل صدای این وسیله را در آورده است مهم این نیست که حرفه ای باشد . تنها در آمریکا بیش از پانزده میلیون نوازنده گیتار وجود دارد . و محبوبترین ساز در سراسر آمریکا چه بسبب فقیر و چه بجهت ثرتمندان میباشد . چرا گیتار اینگونه محبوب است ؟ چونکه دارای شخصیتی مستقل میباشد و برخلاف بسیاری دیگر از سازها صدای کاملی دارد و احتیاجی به … [ادامه متن…]

… و در مقابل، موضع دیگر، متشکل از تقریباً یک ارکستر کامل است. به عبارتی دیگر، در این نمونه، یک ارکستر در طرف یک ساز تکنواز به اجرای نوای می پردازند. تعامل میان این دو می تواند حالتی سؤال و جواب گونه داشته باشد، و-یا بدین شکل که یکی از این دو گروه بخش اصلی هنر موسیقی را انجام کند، در صورتی که گروه دیگر به همراهی آن می پردازد. ترکیبهای دیگری هم-چنین در راه- تعامل دو گروه سازی که یک کنسرتو را انجام می کنند، می توان متصور شد که البته ذکرشان در این فرصت، چندان ضروری نیست. حال اگر ساز تک … [ادامه متن…]

… با طول ساق پا باشد؛بدین معنی که نه پاها از صندلی آویزان باشد و نه اینکه در اثر کوتاهی صندلی پاها به طرف بدن تا شوند. عدم استعمال از صندلی و یک جایگاه مناسب استیل صحیحی به شما نمیدهد و گاهی این عدم توجه باعث فشار بر دست چپ و راست و بالاخص برهم خوردت استیل دست چپ میشود که در آینده مشلات بسیاری را بجهت نوازنده بهمراه خواهد آورد. زیرپایی: طرح پایین پائی در این نکته- تعدیل این بلندی است که معمولا با عهد- گرفتن به پایین پای چپ ؛ استوار شدن فرورفتگی تنۀ گیتار را بروی پای چپ ممکن میسازد.در ضمن ؛ این قسمت … [ادامه متن…]

… نوازندگان عهد- گرفت یه پز در ایجاد و خلق تکنیک هایی جدید و نیز چنین تطبیق قطعات و تنظیم رپرتوار بواسطه این گیتار ده سیمه طرح بسیار مهمی را ایفا کرد چه بسا بجرات باید گفت که گفت شهرت و برجسته بودن یه پز در میان نوازندگان در جهان که او را نوازنده ای منحصر بفرد و در سطح بسیار بالا میدانستند عامل مهمی بود در قبول گیتار ده سیم در میان بینندگان و نوازندگان چه بسا در غیر این صورت این امر محقق نمیشد. شش دلیل اصلی بواسطه تحول در ساز گیتار و ساخت گیتاری با ده سیم: ۱= با اضافه کردن چهار سیم … [ادامه متن…]

… و و-یا تمپوی خاصی اطلاق می شود؟ آیا به صدای خویشتن ساز بستگی دارد ؟ آیا مادر زادی است ؟ درک و وفاداری به نحوه و ایده های آهنگساز همچنین جزئی از موزیکالیته می باشد و-یا همه چیز به احساسات شخص بر می گردد ؟ برآنم که به همه ی معلمین نغمه پیشنهاد کنم که ما هنر آموزان می توانیم بسیار نکات ارزشمند ویژه ای را به هنرجویانمان ارائه دهیم تا ایشان- موزیکالیته را درک کرده و در نوازندگی به شغل گیرند نکاتی که شامل مورد-های پایین می باشد : جمله بندی روباتو آرشه کشیو سونورته ( کشش صدا ) متد و مکتب هنر موسیقی ارزیابی شخصی و … [ادامه متن…]

… .لئوپولد گودوفسکی پیانیست مشهور قرن ۱۹ در برنامه ای از پیش تعیین شده باید کنسرتو ساز کلیدی پیانو شماره یک بتهوون را با ارکستر فیلادلفیا انجام میکرد.هنگامی که او با قطار مشغول مسافرت به شهر نیویورک بود شخصی با یک نامه به سراغ او آمد حاوی این مضمون که برنامه قبلی لغو شده است و از او خواسته شده بود تا بجای قطعه ذکر شده کنسرتویی از یک آهنگساز محلی را انجام کند که بهمراه نامه نت موسیقی های آن همچنین ضمیمه شده بود.وی تا بجال نه این قطعه را نواخته و نه حتی شنیده بود. بعد از تفکر بسیار در اینباره که چه باید … [ادامه متن…]

… با طول ساق پا باشد؛بدین معنی که نه پاها از صندلی آویزان باشد و نه اینکه در اثر کوتاهی صندلی پاها به طرف بدن تا شوند. عدم استعمال از صندلی و یک جایگاه مناسب استیل صحیحی به شما نمیدهد و گاهی این عدم توجه باعث فشار بر دست چپ و راست و بالاخص برهم خوردت استیل دست چپ میشود که در آینده مشلات بسیاری را به علت نوازنده بهمراه خواهد آورد. زیرپایی: رسم– مادون پائی در این نکته- تعدیل این بلندی است که معمولا با عهد- گرفتن به پایین پای چپ ؛ برپایی فرورفتگی تنۀ گیتار را بروی پای چپ ممکن میسازد.در ضمن ؛ این قسمت … [ادامه متن…]

… شما . در طرز معمول در آموزش گیتار چه در روش کلاسیک و فلامنکو ( به استثنای چند تکنیک از قبیل راسگوادو ) شما از انگشت کوچک هیچ استعمال ای نمیبرید .به عقیده چارلز پاستل ویت این یعنی عدم بهره گیری از بیست درصد توان دست راست شما. در مستر کلاس فلورین کنیل که چه بسا نیکوترین کلاس آموزشی تا به این حال در ایران بود وی هم-چنین بر این امر تکیه داشت که خلاقیت های شما در تنوع دادن به تکنیک های مختلف موجب پیشرفت شما در این امر میشود. البته بنا بر عقیده برخی از نوازندگان این شغل ثمره چندانی ندارد چون کاربردی … [ادامه متن…]

… میتوانید زندگی کنید.آیا باید با او همسرگیری کنم؟آیا باید آن سهام را بخرم؟آ و-یا در-حال-حاضر به پیوند قلب نیاز دارم؟اگر مجبور باشید چنین تصمیمات مهمی بگیرید،آیا بدون مشورت با دیگران این پیشه را میکنید؟ آیا تنها به خویشتن اتکا میکنید؟آیا تنها از دریافت- درونی خویشتن پیروی میکنید؟آیا تنها به فهم ودرک خویشتن تکیه میکنید و دیگران را نادیده میگیرید؟ نه!این کوته فکری است و عواقب خطرناکی دارد. مسلم است که استعمال از اطلاعات ناکافی در رابطه با پیوند قلب عواقب خطرناکتری از استعمال از یک انگشت گذاری بد در-میان اتودهای سور دارد،اما اگر شما بخواهید گیتاریست خوبی باشید،نیازمند اطلاعات مفیدوکارآمدی … [ادامه متن…]

… گرفت و وی را بعنوان یک نوازنده برجسته درتاریخ گیتار کلاسیک جاودانی ساخت. وی در زمینه آهنگسازی همچنین فعالیت داشت و کارهایش الهام گرفته از فرهنگ کشورش بود و بسیاری از آثارش جز رپرتوارهای نکته- علاقمند نوازندگان گیتار کلاسیک میباشد اثری همچون Preludios Americanosو و-یا کنسرتو گیتارConcierto No سه para Guitarra y Orquesta که بخاطر اولین بار توسطChamber Symphony of San Francisco انجام شد . ولی در زمینه تالیف مهمترین آثار کاروالرو مجموعه های اموزشی وی شامل اتودها و تکنیکهایش میباشد و نیز مجموعه Carlevaro Masterclass که یکی از برترین منابع آموزشی گیتار کلاسیک میباشد که واقعا در نوع خودش بینظیر میباشد. در … [ادامه متن…]

… پرلود ویلالوبوس است، حال برابر جالب داستان می رسیم: در میان قطعاتی که او بسیار به آنان غرور می ورزید، بدون اغراق و غرض باید بگویم که تنها Study In E-Major قطعه ی نسبتا خوبی بود. و درباره یک قطعه از پرلود ها که ویلا لوبوس خویشتن میل زیادی به نوازندگی آن اثر- می داد، باید بگویم که واقعا افتضاح بود، به نظر من سعی کرده بود تا از باخ رونویسی کند و در قسمتی از قطعه که از نگر دینامیک حالت Decending داشت، باید بگویم در آن لحظه بسیار سعی کردم که جلوی خنده ی خویشتن را … [ادامه متن…]

… نتیجه ی آن بر-سر نوک انگشتانمان پینه ببندد. از دوران کودکی آن صدای شیرین و زیبا تمام هوش و توجهم را ربود و به خویشتن جلب کرد. فرقی نمیکرد چه در یک نوای پاپ، در یک پارک و-یا کنسرت Segovia و-یا Hedges .آن صدا گوش را تسکین و ذهن را جلا میدهد و شادی و شعف وصف ناپذیری را به ارمغان می آورد. ادعای بزرگی است؟ ولی نه اگر خودتان هم-چنین گیتار بزنید!!! من معتقدم که توانایی انجام با صدایی زیبا، بخش اعظم از یک اجرای خوب است.اگر شما کارهای لازم بسبب رسیدن به صدایی دلنشین را انجام داده اید، دو چیز شما … [ادامه متن…]

… پوخول نبودند. Andres Segovia, Miguel Llobet, Emilio Pujol, Daniel Fortea بعد از نوازندگی او لوبت اضحار کرد که من همه ی نت موسیقایی ها را به طور واضح شنیدم، او حتی اظهار کرد که واراسیونی که بجهت دست چپ بود را هم-چنین به طور کامل شنیده بود. بعد از این ماجرا کوبدو (Cubedo) که یکی از شاگردان پوخول بود و اصلا- او همچنین بدون ناخن نوازندگی می کرد به شهر سینا آمد و در آنجا به نوازندگی پرداخت. بعد از نوازندگی چند میزان اول قطعه، سگویا جلوی او را گرفت و به او گفت که صدای گیتار تو به گوش من نمی رسد و … [ادامه متن…]

… هیچ مانعی جلوی به نوسان- در آوردن سیم های آن را نمی گیرد. به اضافه آن، کلمه ی هارپ در معنای خویشتن به سیمی اطلاق می شود که هیچ مانعی جلوی به لرزیدن در آوردن آن نمی گیرد، نه آن طور که بعضی از اشخاص و محققان این کلمه را به نوع رنگ،دینامیک و خواص دیگر صدای آن و و-یا طریقه قرارگیری ساز در هنگام نوازندگی ربط می دهند. احتمالا شاخصه ی اصلی که این ساز باید دارا باشد این است که باید دارای سیم هایی بدون فرت و جدا از فرت اصلی باشد، و این سیم از قبیل سیم های آزاد … [ادامه متن…]

… تفکر نئوکلاسیک است که ریشه های آن را نه تنها در دوران رمانتیک و کلاسیک که در روشهای کنسرتونویسی آهنگسازان باروک ایتالیا، کسانی همچون ویوالدی هم می توان جست. چنین تفکری تا حدودی هم-چنین متناسب با معیارهای موسیقائی آندره سگوویا، مشوق تدسکو بجهت نوشتن این کنسرتو ست. ولیکن قبل از توضیح راجع به ساختار کنسرتو گیتار در D، اثر تدسکو، لازم است که به چند واژه و معنای آن ها در این متن پرداخته شود. کنسرتینو و کنسرتو: کنسرتینو به یک و-یا دسته ای از نوازندگان که در مقابل دسته ای بزرگتر از نوازندگان به نوعی رقابت موزیکال میپردازند اشاره دارد که در … [ادامه متن…]

… بگذارد تا اینکه به درون مایه هرنت توجه کند و این دلیل اصلی است که ما از اول- بخاطر امر صدادهی اهمیتی قائل نیستیم. و بسبب مثال زمانی که در Grade پنج و-یا شش قصد انجام Prelude های ویلا لوبوس که بسیار مشکل همچنین می باشند را دارد، از مشکل مهمتری به نام صدا دهی رنج میبرد. کورد ثالث ماژور(Major Third) با آکوپایمان(همراهی) سیم های باس را می توانید در اکثر قطعات ساده جولیانی پیدا کنید.اگر گیتاریستی دست به اجرای آن بزند حتما صدای ناموزونی را نسبت به اجرای نوازنده ای که با تمرکز و اهمیت دادن به سیم های باس … [ادامه متن…]

… هستید که در دنیای هنر امروز، و بحران هایی که عشق و علاقه به اشتغال را نکته- تهدید توافق- می دهند، ما موزیسین ها از نگر پایببندی به اخلاقیات در این زمینه می توانیم نمونه خوبی باشیم. البته پایبندی به ارزش ها جهت اشخاصی که فقط ادعای استادی می کنند امکان پذیر نیست بلکه درباره اشخاصی صدق می کند که در طول یک عمر با برعهده گرفتن تمام سختی ها ، فداکاری ها و تمرینات منظم به این درجه رسیده باشند. به عنوان نمونه ما پیانیست ها، ویولونیست ها ، گیتاریست ها و …. باید چند ساعت، چند روز،چند هفته،چند … [ادامه متن…]

… دهه ۱۸۹۰ و زمانیکه در لندن ساکن بود و بعنوان نوازنده ساز پیانو و آهنگساز شناخته شده بود نوشت . این قطعه بجهت اولین با نوسط انتشارات Juan Pujol & Co در سال ۱۸۹۲ بعنوان پرلود قطعه سه موومانی ترانه های اسپانیایی Chants d’ Espagne) منتشر شد . و پس از آن هم این قطعه مجددا با همکاری اتحادیه هنر موسیقی اسپانیا و در پنج موومان در مادرید منتشر شد. لاکن هفت سال بعد و دو سال پس از مرگ آلبنیز انتشارات آلمانی Hofmeister این قطعه را تحت عنوان سوئیت اسپانیای بصورت کامل منتشر نمود. و در این تجدید چاپ کلیه موومانها به صورت مجموعه منتشر … [ادامه متن…]

… شویم.من اعتقاد دارم که اختیار رپراتوار عملی آگاهانه و بسیار مهم است. مواردی که در-باقی ذکر می شود معنای راهنمایی قدم به قدم شما نیست بلکه چه بسا بعضی از آنها با یکدیگر در تعارض باشند. هدف از ذکر این نکته-های کمک کردن به شما است تا چه قطعاتی را شامل رپراتوار خویشتن کنید. .قطعاتی که شما علاقه شخصی زیادی به نوازندگی آنان داردید. .قطعاتی که شما از آنان نکاتی را آموخته اید. .قطعات معروف .قطعاتی که آنها را با قدرت تکنیکی و موزیکالیته بالایی می نوازید. .قطعات جدید. .قطعاتی که به شما در نوازندگی کمک میکنند. -قطعاتی که شما علاقه شخصی زیادی به … [ادامه متن…]

… در راستای قابلیتهای تکنیکی توصیف میشد . امروز بیش از هر زمان دیگری نوازندگان مجدد به اهمیت جنبه های زیبا شناسی در اجراهای نغمه پی برده اند و در تلاشند تا مهارتهای فنی و تکنیک خویشتن را نه در راستای ارائه صرفا یک تکنیک خارق العاده بلکه در راه دستیابی به بیان زیبا در اجرای یک قطعه نوای استعمال کنند. در دهه نود جنبش هنری در غرب فن تفسیر در اجرای نغمه را همپای مهارتهای تکنیکی یکی از بنیادی ترین پایه های نوازندگی مطرح ساخت. و با بررسی های روان شناسی زیبا شناسی در صدد آمد تا احسن ترین رسم بسبب انتقال و اشاعه … [ادامه متن…]

… در برنامه ای از پیش تعیین شده باید کنسرتو ساز کلیدی پیانو شماره یک بتهوون را با ارکستر فیلادلفیا انجام میکرد.هنگامی که او با قطار مشغول مسافرت به شهر نیویورک بود شخصی با یک نامه به سراغ او آمد حاوی این مضمون که برنامه قبلی لغو شده است و از او خواسته شده بود تا بجای قطعه ذکر شده کنسرتویی از یک آهنگساز محلی را انجام کند که بهمراه نامه نت موسیقایی های آن هم-چنین ضمیمه شده بود. وی تا بجال نه این قطعه را نواخته و نه حتی شنیده بود. بعد از تفکر بسیار در اینباره که چه باید کرد او به کوپه ای … [ادامه متن…]

… سفر به دنیای نوازندگی گیتار کلاسیک همیشه همراه داشته باشید. ۱- علاقه: من به عنوان یک استاد گیتار هر چیزی را که دانش آموزانم نیاز دارند می توانم در اختیارشان پیمان- دهم، به جزء یک نکته- که آن چیزی نیست جزء علاقه! شما باید هر- سطحی از نوازندگی این شاخصه را همراه خویشتن داشته باشید. این علاقه می تواند دریافت- نیاز به نوازندگی گیتار در طول زندگی تان باشد و-یا مثل سوخت ماشینی که در جاده ای حرکت می کند. باید ذکر کنم چه در سطح آماتور و چه در سطح حرفه ای فرق نمی کند، شما باید این شاخص را … [ادامه متن…]

… فشار رهایش کنید. جهت هر کدام از این نکات زمان بگذارید. هدف از این تمرین استعمال از سنگینی شانه و دست بعلت ایجاد فشار و ضربه بر سیم‌هاست. همچنان شست را در هوا نگه دارید تا اسلرهایی که با انگشت‌های یک و دو انجام می‌کنید برایتان عادی شود. ترکیب‌هایی دو‌تایی از انگشت‌های دیگر بسازید؛ مثلاً یک و سه و-یا دو و ۴٫ دستتان را لَخت (شُل) نگه دارید و این برداشت- را درونی کنید. وقتی مجدد شست را به جایش، که همان پشت دسته‌ی گیتار است، برمی‌گردانید از خودتان انتظار فشار کمتر داشته باشید. می‌توانید برداشتن شست از پشت دسته را به … [ادامه متن…]

… باشید. حالا برویم سراغ یک تمرین دیگر و باز همینطور بر-روی گام. از دست چپتان بخواهید که به‌جای فشردن کامل سیم به دسته، فقط آن را لمس کند. بله! صدای درستی نخواهید شنید -چیزی مثل تپ‌تپ!- ولی همین اشتغال را ادامه دهید. دست راست قوی ضربه بزند، ولیکن دست چپ فقط فِرِت‌هایی را که بخاطر اجرای گام لازم است لمس کند. خوب به فشار انگشتان، شانه و گردنتان توجه کنید. تا می‌توانید عضله‌ها را رها و شل کنید و اکنون کم‌کم فشار انگشتان دست چپ را بر-روی سیم بیشتر کنید. ممکن است در چند مرحله‌ی نخست همچنان صدای شفافی نداشته باشید و … [ادامه متن…]

… از تنش و فشارِ منفی در نوازندگی صحبت می‌کنیم باید به‌خاطر داشته باشیم که منظور فشار بیش‌از‌حد است، وگرنه ما بواسطه هرگونه حرکت نیازمند وارد‌کردن نیرو بر یک جسم و-یا سطح و ایجاد فشار هستیم. بواسطه مثال هنگام راه‌رفتن کف پایمان را به زمین فشار می‌دهیم و-یا لیوان را در دستمان طوری نگه می‌داریم که نیفتد؛ یعنی مقداری نیرو به آن وارد می‌کنیم و-یا بر سطح آن فشار می‌آوریم. در اینجا میزان نیرویی که وارد می‌کنیم مهم است؛ در راه‌رفتن و-یا نگه‌داشتن لیوان، پا و-یا دستمان را بیش‌از‌حد نیاز فشار نمی‌دهیم و هر کداممان ‌‌‌‌برای آن آستانه‌ای در ذهن داریم. در … [ادامه متن…]

Posted in کتاب های موسیقی, گیتار, موسیقی, هنر and tagged .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.