فنچ طلایی (برنده ی جایزه ی پلیتزر)

The Goldfinch

نویسنده ی کتاب های پر فروش “تاریخ مخفی” (The Secret History) و دوست کوچک (The Little Friend) با یک رمان جدید با ارزش و برتر برگشته است.

کتاب “فنچ طلایی” یا “سهره” (The Goldfinch) با مهارت استادانه نوشته شده است و تجلی روح ادیسه در آمریکای حال حاضر و درامی با نیروی مسحور کننده و زیرکانه است.

داستان با یک پسر بچه شروع می شود. تئو دکر(Theo Decker) یک پسر 13 ساله ی نیویورکی است که به طرز معجزه آسایی از یک تصادف جان سالم به در می برد. تصادفی که جان مادرش را می گیرد. پدرش او را رها می کند، تئو توسط خانواده ی یک دوست ثروتمند گرفته می شود. خانه ی عجیب جدید تئو در Park Avenue ،او را سردرگم می کند، از هم مدرسه هایی که نمی دانند چگونه با او صحبت کنن ناراحت است و عذاب فراتر از همه ی آن ها دلتنگی غیر قابل تحمل او برای مادرش است، او به یک چیز که او را به یادش می آورد چسبیده است: یک نقاشی کوچک و به طور اسرارآمیزی فریبنده که در نهایت تئو را به درون دنیای تبهکاران هنری می کشاند.

در زمان بزرگسالی، تئو با ظاهری آراسته و شیک بین اتاق نقاشی آن شخص ثروتمند و دخمه ی پرپیچ و خم عتیقه فروشی ای که در آن کار می کرد جابجا می شد. او عاشق و رانده می شود و در مرکز یک دایره ی باریک و خطرناک قرار می گیرد.

رمان فنچ طلایی (سهره) روایتی تکاندهنده است. این رمان شخصیت های فراموش نشدنی زنده، زبانی هيپنوتيزم کننده و تردیدهای مهیج را ترکیب می کند، حال آنکه آرامش ژرف ترین عشق، هویت، و هنر یک فیلسوف را می کاود. این کتاب، رمان زیبایی است که شما را کل شب مشغول می کند و یک داستان قدیمی از سقوط و وسواس فکری، بقاء و خود ابداعی و دسیسه های بی رحمانه ی سرنوشت است.

 

برای مشاهده توضیحات و لینک دانلود به صفحه زیر مراجعه کنید :

فنچ طلایی (برنده ی جایزه ی پلیتزر)

Posted in دانلود, رمان, کتاب.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.