مطمئن‌ ترین راه افزایش قد جراحی است؟

نه! ما عمل جراحی برای افزایش قد و بلند قد شدن را فقط به افرادی ‌که دچار نقص عضو یا معلولیت هستند، توصیه می ‌کنیم (مانند مبتلایان به فلج ‌اطفال و تومورها یا شکستگی ‌هایی که باعث اختلال در رشد استخوان‌ های فرد شده و این بیماری‌ ها در سنین قبل از بلوغ باعث می ‌شوند كه یک عضو از عضو دیگر کوتاه ‌تر شود؛ برای مثال، یک پا از پای دیگر کوتاه‌ تر شود).
ما بلندتر کردن پاها با مقاصد زیبایی را اصلا توصیه نمی ‌کنیم چون در این جراحی، استخوان سالم باید شکسته شود و عصب، عضله و تاندون باید خودشان را با آن استخوان بلند وفق دهند. گاهی هم در بین عمل جراحی ممكن ‌است ببینیم که یک پا 14 سانتی‌ متر بلند می‌ شود ولی پای دیگر در 10 سانتی ‌متر دیگر عضله یا تاندون ‌اش کشش ندارد که بلند شود.
در‌ این‌ صورت یک پا از دیگری کوتاه‌ تر می‌ شود؛ در این صورت دو پای سالم به دو پای معلول و نامتناسب تبدیل می‌ شوند.
مشکل دیگر این‌ است که عضله باید کشیده شود تا با این استخوان درازتر خودش را تطابق دهد و بنابراین دیگر قدرت سابق ‌اش را ندارد. عملا بعد از بلند کردن قد، قدرت عضلانی کاهش می ‌یابد.
توصیه اکید من این است که اصلا با مقاصد زیبایی، به سمت این جراحی‌ ها نروید. ضمن این ‌که گاهی در این جراحی‌ ها هماهنگی و تناسب بین بالا تنه و پایین تنه به ‌هم می‌ خورد.
اگر بالا تنه فرد کوتاه باشد، هر‌قدر پاها را با این جراحی‌ ها بلندتر کنیم، نتیجه زیبایی به دست نمی ‌آید و شخص شکل شترمرغ پیدا می‌ کند. بالاتنه کوتاه و پاهای دراز و ضعف عضلات، در ورزش و پیاده‌ روی خیلی خسته‌ كننده خواهد شد.

Posted in تناسب اندام, سبک زندگی, قد and tagged .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.