طراحی کشاورزی شهری

Designing Urban Agriculture

Designing Urban Agriculture

A Complete Guide to the Planning, Design, Construction, Maintenance and Management of Edible Landscapes

مروری جامع بر محوطه های (چشم انداز) خوراکی که با بیش از 300 عکس تمام رنگی و توضیحات کامل می شود.

این کتاب فصل مشترک بوم شناسی، طراحی و جامعه شناسی است. نمایشگاهی از پروژه ها و طراحان از سراسر دنیا است. کسانی که مسیر جدیدی برای رسیدن به شهر پایدار از طریق مناظر کشاورزی شهری می سازند، این کتاب یک دیالکوگ درباره ی تهیه ی مواد غذایی در درون شهر و هموار کردن راه برای رسیدن به جوامع و محیط سالم، ایجاد می کند.

این راهنمایی تمام رنگی با یک پایه ی اصول زیست محیطی و این ایده که تولید مواد غذایی قسمتی از یک شبکه ی سیستم های شهری یک شهر است، شروع می شود. این کتاب به تشریح فرایند طراحی مبتنی بر روش هایی که برای یک چرخه ی زندگی یا روش مبتنی بر احیاکنندگی فکر و توسعه یافته اند، می پردازد. این کتاب استراتژی ها، ابزار، و راهبردهایی را ارائه می دهد که تصمیمات آگاهانه درباره ی برنامه ریزی، طراحی، بودجه بندی ، ساخت ، نگهداری ، بازاریابی، و افزایش پایداری این مناظر شهری دوباره ساخته شده را ممکن می سازد. مطالعات موردی ارزش زیست محیطی ، اقتصادی و اجتماعی این محوطه ها(landscapes) را نشان می دهد و راه های رسیدن به محیط های شهری سبزتر و سالم تر را آشکار می کند.

این راهنمای منحصر بفرد و ضروری:

• درباره ی چگونگی برنامه ریزی، طراحی، سرمایه گذاری، ساخت، و شیوه به کار بردن جنبه های پایدارانه ی گونه شناسی محوطه ی خوراکی(edible landscape) شرح کاملی می دهد.

• بالای دوازده عدد از انواع از جمله باغ های عمومی، مزارع شهری، مجتمع های خوراکی ، بام ها و دیوارهای عمودی سبز، حیاط مدرسه ی خوراکی، کاشتن جدول، محوطه های خوراکی درون پارک ها، میدان های عمومی، محوطه ی خیابان و سیستم های زیرسازی سبز و غیره را پوشش می دهد.

• چگونگی طراحی محوطه های خوراکی احیاکننده که هم به جامعه و هم به محیط زیست سود برساند را توضیح می دهد و به بررسی ارتباط بین مواد غذایی، سیاست ، و برنامه ریزی که سیستم جاری ساختن مواد غذایی قابل دوام را برای انعطاف بیشتر جوامع ارتقاء می دهد، می پردازد.

• یکپارچگی مدیریت، تعمیر و نگهداری و مسائل اجرایی را بررسی می کند.

• مشخص می کند که چگونه یک بنگاه نمونه ی تجاری ایجاد کنیم که یک شیوه ی چرخه ی زندگی را نشان دهد.

 درباره ی نویسنده:

آپریل فیلیپس(APRIL PHILIPS)و RLA و FASLA، بنیانگذار و مدیر شرکت طراحی آوریل فیلیپس است که یک شرکت برنده ی جایزه ی Bay Area و دارای تخصص در معماری منظر و محیط زیست شهری است. پروژه های برجسته او عبارتند میدان اتحاد(Union Square) و Santana Row، ساختمان Peet’s Coffee and Tea Roasting، بازار خیابان 2001، فضای باز پردیس دانشگاهی VF و پارک Oakland Memorial. کارهای اخیر او شامل تلفیق فضاهای خوراکی شهری و افزایش زیستگاه در عرصه ی شهری است.

Posted in دانلود, کتاب, معماری.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.