آموزش PHP (قسمت دوم) – چگونه سرور وب فایل های PHP را پردازش می کند؟

وقتی یک مرورگر به یک HTML معمول با پسوند .html یا .htm اشاره می کند، سرور وب فایل را همانطور که هست به مرورگر می فرستد. مرورگر فایل را پردازش کرده و آنرا با توجه به تگ های اچ تی ام ال آن شرح و نمایش می دهد.

وقتی مرورگر به یک فایل PHP با پسوند .php اشاره می کند، سرور وب دنبال بخش های پی اچ پی در درون فایل می گردد و آنها را پردازش می کند و به پردازشگر پی اچ پی پاس می دهد بجای آنکه همانطور که هستند به مرورگر انتقال دهد. پردازشگر سرور وب/ پی اچ پی، فایل PHP را به صورت زیر پردازش می کند :

1 – سرور وب اسکن فایل را در حالت HTML شروع می کند. فرض را بر این می گذارد که عبارات بصورت اچ تی ام ال هستند و آنها را به مرورگر بدون پردازشی می فرستد.

2 – سرور وب همچنان در حالت HTML می ماند تا وقتی که با تگ شروع کننده PHP روبرو شود. (تگ <? Php )

3 – وقتی که با تگ شروع کننده پی اچ پی روبرو شود، سرور وب پردازش را به ماژول پی اچ پی واگذار می کند. این قضیه بعضی اوقات فرار از HTML نیز نامیده می شود. سرور وب همچنان فرض می کند که تمامی عبارات، عبارات پی اچ پی هستند و از ماژول پی اچ پی برای اجرای این عبارات استفاده می کند. اگر خروجی از PHP باشد، سرور آنرا به خروجی مرورگر می فرستد.

4 – سرور وب همچنان پردازش در حالت PHP را ادامه می دهد تا به تگ تمام کننده برسد. ( <? )

5 – وقتی که سرور وب به تگ تمام کننده برسد، به حالت پردازش اچ تی ام ال بر می گردد و دوباره اسکن را درست مانند مرحله اول ادامه می دهد.

دستور echo یک دستور است که به PHP می گوید خروجی متن روبرو را نمایش بده. نرم افزار پی اچ پی عبارت را پردازش می کند و خروجی را نمایش می دهد.

خروجی بصورت HTML معمول، توسط مرورگر کاربر دریافت می گردد. مرورگر عبارت را به عنوان HTML تفسیر کرده و آنرا برای روی صفحه وب نمایش می دهد. عبارت PHP هیچگاه به مرورگر تحویل داده نمی شود و کاربر نمی تواند هیچ کد پی اچ پی ببیند. PHP و وب سرور می بایستی که نزدیک به هم کار کنند.

PHP با تمامی سرورهای وب مجهز نشده است ولی با بسیاری از محبوب ترین آنها کار می کند. PHP با سرور وب Apache به خوبی تمام کار می کند. همچنین با IIS مایکروسافت و سایر وب سرور ها نیز کار می کند.

اگر می توانید و امکان و نفوذ آن را دارید که سرور وب را در سازمان خودتان را انتخاب کنید، Apache را انتخاب کنید. Apache به تنهایی انتخاب خوبی است. رایگان است، اوپ سورس است، پایدار و بسیار محبوب است. در حال حاضر بیشتر از 60 درصد تمامی وب سایت ها از آن استفاده می کنند. روی ویندزو، لینوکس، مک او اس و بیشتر نسخه های یونیکس هم اجرا می شود.

 

منبع : آموزش PHP (قسمت دوم) – چگونه سرور وب فایل های PHP را پردازش می کند؟

Posted in PHP, برنامه نویسی, طراحی وب سایت, کامپیوتر.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.