مزیت های PHP

خب می خواهید php بدانید؟ شاید این اولین ماجراجویی برنامه نویسی شما باشد و php را انتخاب کردید برای اینکه دوست خوره تکنولوژی شما به شما گفته که برای فهمیدن، زبانی ساده است.

php یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی برای فهمیدن است. توسعه دهندگان PHP به سادگی از آن استفاده می کنند.

شاید هم قبلا برنامه نویسی به زبانی دیگر را بلد بوده اید. حالا تصمیم گرفته اید که PHP را مطالعه کنید زیرا که بهترین زبان برای پروژه نرم افزاری وب جدید شماست. تصمیم خوبیست برای اینکه PHP بسیار مناسب نوشتن کدهای داینامیک وب است. PHP بسیار ساده برای شروع است ولی ویژگی های حرفه ای بسیاری برای برنامه نویسان حرفه ای نیز دارد.

اگر C می دانید، خیلی جلو خواهید بود زیرا که سینتکس و ساختار گرامری زبان PHP بسیار شبیه سینتکس C است.

PHP یک برنامه بسیار پرطرفدار کد باز است که هدف آن زبان اسکریپتی بودن است. از اول برای طراحی و توسعه وب سایت ساخته شده است. PHP کارایی خود را پس از پیدایش ثابت کرد و به سرعت زبانی محبوب شد و تبدیل به زبانی با قابلیت های کامل مانند آنچه در امروز است، شد.

مزیت های PHP را می توان اینگونه توصیف کرد :

سریع است: بر روی وب سایت ها، برای اینکه در داخل کد HTML تعبیه می شود و زمان پردازش و لود یک صفحه کوتاه است.

رایگان است : پی اچ پی ثابت می کند که غذاهای رایگان هنوز وجود دارند و می توانید بیشتر از چیزی که پرداخت می کنید، دریافت کنید.

برای استفاده ساده است : سینتکس ساده و راحتی برای فهمیدن و استفاده حتی برای غیر برنامه نویسان دارد.
برای استفاده در وب سایت ها، کد پی اچ پی جوری طراحی گشته که به سادگی در فایل HTML قرار گیرد.

چند منظوره است : پی اچ پی بر روی محدوده وسیعی از سیستم عامل ها شامل ویندوز، مک، او اس و بیشتر گونه های یونیکس اجرا می شود.

پشتیبانی فنی از آن به صورت وسیعی موجود است. می توانید در سایت PHP.NET از این پشتیبانی ها در زمینه های گوناگون استفاده کنید.

امن است : تا زمانی که اسکریپت های شما درست طراحی شوند، کاربرها کد پی اچ پی شما را نخواهند دید.

قابل شخصی سازی است : لیسانس سورس باز پی اچ پی به شما اجازه تغییر نرم افزار PHP را می دهد. می توانید چیزی اضافه کنید یا قابلیت هایی را تغییر دهید تا محیط مطبوع خود را بسازید.

 

منبع : مزیت های PHP

 

Posted in PHP, برنامه نویسی, طراحی وب سایت, کامپیوتر.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.