تزريق هورمون اسب براي افزايش قد

در این روش هورمون رشد بر گرفته شده از حیوانات مثل اسب طی 12 نوبت به بدن شخص تزریق می شود این هورمون در اصل برای بیماریهایی مثل کم کاری غده تیروئید و اثر آن بر غدد درون ریز ساخته شده ولی بعضی ازافراد و ورزشکاران بدنساز به غلط از آن استفاده می کنند که عوارض فراوانی دارد ممکن است باعث بزرگ شدن غیر عادی بخشی از اعضا بدن انسان شود مثل چانه یا سینه یا صورت و یا دست ها نوعی بیماری بنام آکرومگالی

علائم و نشانه هاي آكرومگالي
برخي از نشانه هاي اوليه احساس خستگي و خواب آلودگي است. افزايش سطح هورمون رشد سبب بزرگي دستها و پاها مي شود. علاوه بر آن اين بيماري بر وضعيت چهره نيز تأثير مي گذارد و گاه باعث برجستگي غيرمعمول چانه و فك مي شود، تعريق زياد بخصوص در خانمها و يا پوست چرب از جمله مشكلات اين افراد است. همچنين اين بيماران از احساس فشار و درد در دستهايشان رنج مي برند و در حدود 3/1 آنها مبتلا به ديابت هستند.

بزرگ شدن غده هيپوفيز ممكن است باعث سردرد شود. تحت فشار قرار گرفتن اعصابي كه از بالاي غده هيپوفيز عبور مي كنند سبب ايجاد مشكلاتي در ميدان بينايي مي گردد.

وجود اين تومور سبب كم كاري هيپوفيز مي شود و از آنجائيكه اين غده اعمال تخمدانها، بيضه، تيروئيد و غده آدرنال را در كنترل دارد، كم كاري آن علائمي چون ناتواني جنسي، ناباروري و دوره هاي قاعدگي نامنظم را ايجاد مي كند. البته غده تيروئيد و آدرنال كمتر تحت تأثير كم كاري غده هيپوفيز قرار مي گيرند.

تزریق هورمون رشد برای افزایش قد نباید خودسرانه صورت بگیرد و همیشه تحت نظر پزشک انجام می گیرد اگر تزریق هورمون رشد در زمان و مقدار مناسب استفاده شود می تواند در شد قد تاثیر گذار باشد

 

منبع : پایگاه افزایش قد

Posted in تناسب اندام, سبک زندگی, قد and tagged .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.