روش های موثر در رشد و افزایش قد نوجوانان

امروزه افزايش قد از جمله دلمشغولي‌هاي بسياري از خانواده‌ها، دختران و پسراني است كه اهميت زيادي به ظاهر و تناسب اندام خود مي‌دهند. اگر چه امروزه بازار انواع جراحي‌ها و متدهاي درماني مختلف در شيوه‌هاي درماني طب مدرن و مكمل داغ است اما رعايت نكاتي بسيار ساده از دوران كودكي فرزندان‌مان و استمرار آن‌ها در دوران نوجواني عامل مهمي براي افزايش هورمون رشد در بدن آن‌ها شده و افزايش قد را در سنين نوجواني به همراه مي‌آورد.

افزايش هورمون رشد با مصرف پروتئين طبيعي

بهترين شيوه براي بالابردن ميزان ترشح هورمون رشد در بدن كودكان و نوجوانان اصلاح شيوه زندگي و تنظيم سبدغذايي مفيد و مغذي است. بايد دقت داشت كه مصرف صبحانه كامل و دريافت مواد مغذي موجود در لبنيات در كنار مصرف پروتئين موجود در گوشت قرمز و گروه ويتامين B موجود در غلات و سبزي‌ها تاثير زيادي در افزايش ترشح هورمون رشد در كودكان و نوجوانان داشته و با مداومت آن موجب افزايش قد در آن‌ها مي‌شود.

هر روز ماست و اسفناج بخوريد

يكي از مهم‌ترين مواد‌غذايي كه براي افزايش هورمون رشد و افزايش قد در بدن به آن نياز داريم، اسفناج است. اسفناج در كنار مواد‌غذايي ديگري مثل جوانه گندم، ماهي و بادام زميني از جمله غذاهاي سرشار از منيزيم هستند كه تاثير بسيار زيادي در رشد بافت‌هاي استخواني و افزايش هورمون رشد دارند بنابراين مصرف روزانه اسفناج در رژيم غذايي كودكان و نوجوانان به‌شدت به خانواده‌ها توصيه مي‌شود.

اين حركات را فراموش نكنيد

تمرينات كششي و فعاليت ورزشي نيز از جمله راهكارهايي است كه مداومت بر آن موجب افزايش قد نوجوانان مي‌شود. نوجوانان با انجام حركات كششي در طول روزهاي هفته موجب رشد عضلاني بدن و تقويت بافت استخواني خود مي‌شوند و به اين ترتيب به پيشگيري از تراكم استخوان در ستون فقرات و خمودگي در اين بخش از بدن منتهي مي‌شود. در اين صورت اين تمرينات علاوه بر آن‌كه موجبات افزايش قد را با خود به همراه دارند با تنظيم هورمون‌هاي بدن به افزايش نشاط و شادابي فرزندان‌مان نيز كمك مي‌كنند.

 

منبع :  پایگاه افزایش قد

Posted in تناسب اندام, سبک زندگی, قد and tagged .


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.