پیدا کردن نت ها روی فرت برد گیتار و پیانو

پیدا کردن نت ها بر روی فرت برد گیتار و کلیدهای پیانو

 

پیدا کردن نت ها روی فرت برد گیتار و پیانو

پیدا کردن نت ها روی فرت برد گیتار و پیانو

بعضی اواقت ممکن است هنگام نواختن ساز یادتان نیاید که نت ها کجا قرار دارند و جایشان بر بر روی آن ساز کجاست، خصوصا چنانچه تازه آغاز به تعلیم و نواختن آن ساز کرده باشید. اما اصلا نگران نباشید . در این بخش با کمک و استفاده از تصاویر و توضیحات، شیوه ها و روش هایی را مطالعه خواهید کرد که با آن ها بتوانید هر زمان که خواستید محل نت ها را به خاطر بسپرید و به یاد بیاورید. ما بیشتر در خصوص نت های بر بر روی گیتار و پیاتو توضیح و آموزش خواهیم داد برای اینکه دو ساز رایج ترین و محبوب ترین سازها بین کسانی می باشند که به تازگی شروع به تعلیم نواختن کرده اند.
پیدا کردن نت ها بر بر روی کلیدهای پیانو
تصویر کنید بیش از سه اکتاو ساز پیانو نمایش داده شده است. نت های مربوط به هر کلید که بر روی دو سری خطوط حامل متل شده زیر آن نشان داده شده است. بر روی کلیدها یا کلاویه های ساز پیانو نیز نشانه زده است.

پیدا کردن نت بر روی گیتار

مشکلی که در پیدا کردن نت ها بر روی فرت برد گیتار وجود دارد این موضوع است که نت های گیتار در جاهایی دیگر نیز دوباره تکرار می شوند و دقیقا بخاطر همین مسئله است که ما انتخاب های بیشماری برای نواختن یک نت در جاهای مختلف و سیم های دیگر داریم که کمی گیج کننده به نظر می رسد. از این بر روی ما دسته گیتار را می بایستی به سه بخش تکرار نشونده تقسیم کنیم که نت های طبیعی بر روی خطوط حامل مروبط به آن ها بر بر روی آن نمایش دهیم که آخر آن فرت دوازده است که معولا دو نقطه بر بر روی آن قرار گرفته است. فرت دوازده ام ایضا به اسم نشانه اکتاو نیز معروف است. یعنی همان نتی می باشد که سیم باز و اوپن صدا می دهد، فقط یک اکتاو بالاتر رفته است. نت ای رو سه فرت اول گیتار را تصور کنید و بعد پنج تای پسین و بعد از آن چهارتای پسین .

 

Posted in تئوری موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.