حفظ نت ها با استفاده از یادیارها

حفظ نت ها با استفاده از یادیارها و نمونیک های حافظه

 

حفظ نت ها با استفاده از یادیارها

حفظ نت ها با استفاده از یادیارها

میلیون ها شیوه هنده دار برای به خاطر سپردن محل نت ها بر بر روی خطوط حامل وجود دارد، در واقع آن قدر فراوان هستند که می شود حتی درباره آن ها یک کتاب جامع نوشت. در این بخش، ما چندتا از آن ها برای آغاز به شما یاد خواهیم داد. بعدا خودتان قادر هستید روش خود را درست کنید که به شما در تعلیم کمک کنند.
این ها روش های به شدت ساده برای به خاطر سپاری نت های کلید سل می باشند که از خط الو شروع می شوند، یعنی همان نت می و بعد می شوند سل، سی، ر و فا که بر بر روی بالاترین خط قرار می گیرند:
می دونم – سلامت – ساده – راهش – فداست
می توانم – ستاره – سهیل – را – فروش
نت های بین خطوط حامل در لکید سل را هم به همین شیوه می توان به خاطر بسپاریم. این نت ها فا –لا- دو – می هستند و قادر هستید با استفاده از یادیارها یا نمونیک ها و درست کردن یک سری کلمات که البته برای شما معنا داشته باشند و حتی بامزه و خنده دار باشند نت ها را حفظ کنید.

 

آموزش گام های ماژو و گام های مینور

گام موسیقی به عبارتی ساده، مجموعه توالی نت هایی است که تمامی نت های مورد نیاز قسمتی یا تمام قطعه موسیقی را در خود جای داده است. درباره همه گام هایی که در طول تاریخ در همه جای جهان حیات داشته است و بکار گرفته شده اند، قادریم یک دائره المعارف بسیار جامع و قطور بنویسیم. ولی از جایی که در این آموزش ها بیشتر تمرکز ما و بحث اصلی آموزش ها در واقع موسیقی کلاسیک است، بحث خود را به دو گامی که در واقع بیشترین کاربرد را در موسیقی دارد محدود خواهیم کرد. یعنی همان گام ماینور و گام ماژور

 

Posted in تئوری موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.