آموزش حل مسئله با C++ – مقدمه ای بر c ++

زبان تنها ابزار علم است.

ساموئل جانسون (1709-1784)

 

در این بخش شما را با زبان برنامه نویسی C ++ آشنا می کنیم که زبان برنامه نویسی مورد استفاده در این آموزش ها است.

منشا زبان C ++

اولین چیزی که مردم در مورد زبان C ++ توجه می کنند نام غیر معمول آن است.

ممکن است بپرسید آیا زبان برنامه نویسی C وجود دارد؟ آیا C– یا C–  وجود دارد ؟

زبان؟ آیا زبانهای برنامه نویسی به نام A و B وجود دارد؟ پاسخ اکثر این سوالات منفی است. اما محور کلی سوالات در حد مشخص است. یک زبان برنامه نویسی B وجود دارد. این زبان از زبانی به نام A گرفته نشده است ، بلکه از زبانی به نام BCPl گرفته شده است. زبان C از زبان B و ++ C از زبان C گرفته شده است. چرا دو نام مثبت در نام C ++ وجود دارد؟ همانطور که در فصل بعدی مشاهده خواهید کرد ، ++ یک عمل در زبان های C و C ++ است ، بنابراین استفاده از ++ یک جمله خوب ایجاد می کند. زبانهای BCPl و B به ما مربوط نمی شوند. آنها نسخه های قبلی زبان برنامه نویسی C هستند. توصیف زبان برنامه نویسی C ++ را با توصیف زبان C شروع می کنیم.

زبان برنامه نویسی C

زبان برنامه نویسی C توسط دنیس ریچی از آزمایشگاه های AT&T Bell در دهه 1970 توسعه یافت. اولین بار برای نوشتن و نگهداری سیستم عامل UNIX استفاده شد. (تا آن زمان برنامه های سیستم های UNIX یا به زبان اسمبلی یا به زبان B نوشته می شد ، زبانی که توسط Ken Thompson توسعه داده شده است. ، اما موفقیت و محبوبیت آن به سیستم عامل یونیکس نزدیک است. اگر می خواخستید سیستم UNIX خود را حفظ کنید ، باید از C. C و UNIX آنقدر خوب با هم استفاده کنید که به زودی نه تنها برنامه های سیستم ، بلکه تقریباً همه برنامه های تجاری که تحت UNIX اجرا می شوند به زبان C نوشته شوند. C به قدری محبوب شد که نسخه های این زبان برای سایر سیستم عامل های محبوب نوشته شد. استفاده از آن به رایانه هایی که از UNIX استفاده می کنند محدود نمی شود. با این حال ، علیرغم محبوبیت ، C بدون کاستی نیست.

 

یک زبان سطح بالا با بسیاری از ویژگی های یک زبان سطح پایین

زبان C خاص است زیرا یک زبان سطح بالا با بسیاری از ویژگی های یک زبان سطح پایین است. C جایی بین دو حد یک زبان سطح بالا و یک زبان سطح پایین است و در آن هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف آن نهفته است. مانند زبان اسمبلی (سطح پایین) ، برنامه های زبان C می توانند به طور مستقیم حافظه کامپیوتر را دستکاری کنند. از سوی دیگر ، C دارای ویژگی های بسیاری از یک زبان سطح بالا است که خواندن و نوشتن را نسبت به زبان اسمبلی آسان می کند. این باعث می شود که C یک گزینه عالی برای نوشتن برنامه های سیستمی باشد ، اما برای برنامه های دیگر (و به نوعی حتی برای برنامه های سیستمی) ، درک C به اندازه زبانهای دیگر آسان نیست. همچنین ، به اندازه سایر زبانهای سطح بالا ، چکهای خودکار ندارد.

C++

برای غلبه بر این مشکل و سایر کاستی های سی، Bjarne stroustrup از آزمایشگاه های AT&T Bell در اوایل دهه 1980 C ++ را توسعه داد. استروستراپ C ++ را طوری طراحی کرد که C بهتری باشد. بیشتر C زیر مجموعه C ++ است و بنابراین اکثر برنامه های C نیز برنامه های C ++ هستند. (عکس آن درست نیست ؛ بسیاری از برنامه های C ++ قطعاً برنامه های C نیستند.) بر خلاف C ، C ++ دارای امکاناتی برای انجام برنامه نویسی شی گرا است ، که یک تکنیک برنامه نویسی بسیار قدرتمند است که قبلاً در این آموزش ها توضیح داده شد. زبان C ++ همچنان در حال تکامل است. عمده ویژگی های جدید در سال 2011 اضافه شد. این نسخه با نام C ++ 11 شناخته می شود. ویژگی های جزئی در سال 2014 و ویژگی های عمده دوباره در سال 2017 انتظار می رود که اضافه شوند.

 

 

Posted in C و C++.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.