مزایا و معایب خرید پیانوی آکوستیک

خرید پیانوی آکوستیک

سالتری، هامونیوم، ورجنال و کلاویکورد از جمله سازهای کلاویه دار آکوستیک هستند. واقعیت آن است که برای چنین سازهای کمیابی، به فهرست مزایا و معایب احتیاج ندارید. اگر یکی از آنها را پیدا کردید و خیلی دلتان خواست آن را داشته باشید، پا پیش بگذارید و آن را بخرید.

پیانو، هارپسیکورد و ارگ بادی، همه سازهای کلاویه دار آکوستیک هستند. فهرست مزایا و معایبی که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت، مختص پیانوست چون رایج ترین سازی ست که خریده می شود.

 

مزایا

از نظر ما ویژگی های نکات مثب پیانوی آکوستیک اینها هستند:

کیفیت صدا: کیبورد دیجیتال هرچقدر هم خوب باشد، صدا و حس کلاویه های آن مانند صدای پیانوی رویال یا حتی پیانوی دیواری معمولی نیست.

ارزشمندی: پیانوی های آکوستیک با کیفیت، اگر در شرایط مناسبی نگه داری شوند، با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می کنند و خرید آنها نوعی سرمایه گذاری خواهد بود.

زیبایی شناسی: هیچ حسی مانند نشستن پشت یک پیانوی آکوستیک و نواختن آن نیست. حسی واقعی و بسیار باشکوه. می توانید تصور کنید روی صحنه هستید و جلوی هزاران نفر برنامه اجرا می کنید.

 

معایب

هنگام خرید یا کرایه ی پیانوی آکوستیک موارد زیر را در نظر داشته باشید:

قیمت: پیانوهای آکوستیک خیلی ساده، چه نو و چه دست دوم گران تر از کیبوردهای دیجیتال هستند.

اندازه و فضا: قبل از این که متصدیان حمل پیانو در خانه تان را بزنند، باید به این مسئله فکر کنید که آیا جای کافی برای گذاشتن پیانو و نواختن آن دارید یا خیر. همچنین باید در ورودی خانه تان را اندازه بگیرید و مطمئن شوید پیانویی که می خواهید بخرید از آن رد شود.

نگهداری: یک یا دو بار کوک کردن پیانو در سال هزینه ای بالا، ولی ضروری را به شما تحمیل خواهد کرد. (در آموزش های آینده درباره ی نگهداری پیانو بیشتر خواهید خواند)

Posted in پیانو.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.