مارک مالمن، درباره دنباله روی از قواعد می گوید

مارک مالمن، موسیقی دان، درباره دنباله روی از قواعد می گوید

 

مارک مالمن، درباره دنباله روی از قواعد می گوید

مارک مالمن، درباره دنباله روی از قواعد می گوید

اجازه نهید که مبانی مانع کارتان شود. مبانی ابزاری است که با استفاده از آن بتوانید ایده هایتان را اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که راجع به موسیقی تان شما تصمیم گیرنده هستید. اما در عین حال، مبانی زبانی است که شما را توانمند می سازد که قاطعانه تر و ساده تر با بقیه موسیقی دان ها ارتباط برقرار کنید. گاهی اوقات، من برای کارم نیاز به یک نوازنده باس دارم و به این منظور سراغ افرادی که تکنیک نوازندگی خارق العاده ای دارند و همه آهنگ های دنیا را بلدند، اما هیچ آموزشی در مبانی موسیقی ندیده اند.
در طول موسیقی من فریاد می کشم، بریم بالا بر روی پنج و خیلی طول می کشد تا آن ها بفهمند منظورم چیست. من نمی تواند با چنین افرادی کار کنم. هر نوازنده لازم است مقدمات مبانی موسیقی را بداند، مانند یمزان ها، کارکرد ریتم، چیزهای خیلی ساده ای که می شود یک هفته ای یاد گرفت. دانستن این چیزها مانند این نکته است که تمام رازهای بازی سوپر ماریو برادرز یا قارچ خور را بدانید، زمانی که در یک گروه همه بدانند که چه اتفاقی در موسیقی می افتد، نتیجه حیرت انگیز می شود و این حالت بدون دانش مبانی موسیقی به دست نمی آید.

فندر دنیای راک را گسترش می دهد

گسست اصلی بین راک و بلوز زمانی که به وجود آمد که در اواخر دهه یک هزار و نهصد و چهل اولین گیتارهای الکتریک به بازار آمدد. لئو فندر اولین گیتار الکتریک بدنه پر (اسلاید بادی) خود را که مدل اولیه ای از تله کستر تله کستر بود، که در پارکینگ خانه اش در اورنج کاونتی کالیفرنیا در حدود همان زمانی ساخت که لس پاول بر روی طراحی مشاهبی در نیویورک کار می کرد. هر دو طرح، دورا دور بر مبنای طرح نمونه بدنه-پر آدولف ریکنباخر که از سال یک هزار و نهصد و سی در صنعت مویقی دست به دست می چرخید ساخته شده بودند. گیتار الکتریک امکان استفاده از ابزارهای موسیقی ای مانند ساستن یا Sustain و دیتورشن Distortion را فراهم کرد. چیزی که پیش از این در دسترس بلوز نوازهای عادی که با گیتار آکوستیک کار می کردند نبود.

 

Posted in تئوری موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.