عملكرد والو موتوری ونت مخزن دیاریتور

عملكرد والو موتوری ونت مخزن دیاریتور

 

این والو زمانی كه فشار سیستم LP زیر 1.5 بار و یا بیشتر از 5بار شود  واین والو اگر SLC مربوطه در وضعیت AUTO باشد به صورت اتوماتیك باز میكند  خارج از این رنج همییشه بسته میباشد . برای والو موتوری ونت یك SLC با نماد  مطابق نقشه وجود دارد جهت نحوه ونت به صورت AUTO و یا تعبیه شده است

 

سیستم آب تغذیه feed water systeam

هدف : 1- تامین آب تغذیه جهت سیستم های IP و HP‌

2- تامین آب اسپری در سیستم كنترل دمای بخار سوپر هیت HP‌

اجزاء سیستم شامل :

  • فید پمپ W.P
  • والوهای موتوری در خروجی HP و IP‌
  • كنترل والوهای مسیر IP و HP‌
  • والو موتوری قبل از منترل والو HP‌
  • والو موتوری آب اسیری در كنترل دمای بخار سوپر هیت HP‌
  • سیستم روغنكاری
  • سیستم آب سیل
  • سیستم بالسینگ
  • سیستم منیمم فلو
  • والو دستی ورودی پمپ

توضیح :

فید پمپ ها ( F.W.P ) از نوع سانتریفوژ ده مرحله ای می باشد كه از انتهای مرحله دوم آن برای سیستم IP‌ و از دستارژ پمپ برای HP انشعاب گرفته شده و والوهای موتوری كه قیل از كنترل والوهای مسیر HP جهت سیل بندی منترل والوها در زمانی كه كنترل والول بسته هستند .

كنترل والوها یك كنترلر دارند  و یك سلكشن و یك SLC و یك ست پوئیت كه به كنترل والو توسط آن ست پوئیت می دهیم جهت كنترل سطح درام IP و HP‌ كه سمت پوئیت در نرمال اپریشن واحد تجار یابد یك كنترل والوهای HP و IP مقدار ست پوئیت صفر است و موقع استارت بویر مرحله star up  و بای پس اپریشن بویر ست پوئیت كنترل والوهای HP  . -200 می باشد . و در كنترل والوهای IP مقدار S.P‌ -100  می باشد . فشار ساكشن پمپ نباید كمتر از 2.5 بار باشد .

 

 

 سیستم روغنكاری فید پمپ شامل

هدف : روانكاری یاتاقانهای پمپ و خنك كاری یاتاقانهای پمپ

اجزاء :

  • تافك روغن
  • پمپ كمكی روغن
  • پمپ اصلی روغن
  • كولر روغن
  • فیلتر روغن
  • سایت كلس ( سطح روغن ) كه سطح روغن 4/3 > L مخزن نرمال است .

پرژر سوئیچ كه در خروجی پمپ كمكی روغن قرار دارد فشار رئغن بزرگتر از 2.8 بار باشد فرمان مجوز استارت به فید پمپ را می دهد . وقتی كه فشار روغن بعد از فیلترها روغن به 2 بار رسید فرمان می دهد پمپ كمكی روغن از مدار خارج شود و اگر فشار به 5/1 بار برسد به فید پمپ تریب می دهد . و وقتی مه فشار روغن به 8/1 بار افت پیدا كند توسط پمپ اصلی روغن كه حركت خود را از فید پمپ دریافت می كند . در آن صورت فرمان استارت به پمپ كمكی داده می شود تا افت فشار روغن را جبران نماید .

 

سیستم آب سیل

هدف : خنك كاری مكانیكی سیل فید پمپ

اجزاء : 1- كولر 2- فیلتر مغناطیسی

سیستم بالنسینگ : نیروی ناشی از افزایش فشار آب در Stag مراحل پره های پمپ كه باعث حركت محور پمپ به طرف الكترو موتور آن می شود در انتهای پمپ ایجاد می كند و از دسشارژ پمپ یك سوراخ به این فضا وجود دارد آب فشار دار وارد این محل می شود و چون این فضا وصل شده به ساكشن فید پمپ یك افت فشار در این ناحیه ایجاد می شود كه باعث می شود محور پمپ آب طرف الكترو موتور حركت می كرد به طرف افت فشار هم حركت داشته باشد .

Posted in فنی مهندسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.