سیستم تأمین خلاء به منظور ایجاد خلاء در كندانسور

سیستم تأمین خلاء به منظور ایجاد خلاء در كندانسور

1 –  اجكتور راه انداز ( HOGGING EJECTOR ) :

        این اجكتور در هنگام راه اندازی واحد بخار به مدار آورده می شود تا كندانسور كه در این مواقع حاوی مقدار زیادی از هوا می باشد توسط این اجكتور به اتمسفر تخلیه شود تا در كندانسور خلاء ایجاد شود . كه این اجكتور دارای یك والو موتوری در مسیر بخاری كه از هدر Aux. steam گرفته می شود قرار دارد زمانی كه فشار بخار در هدر فوق 4 تا 6 بار و دمای آن 220 تا 230 درجه سانتیگراد شد والو موتوری را باز می كنیم و بخار از شیپوره اجكتور عبور می كند.

با عبور بخار از این ناحیه  سرعت آن افزایش می یابد با افزایش سرعت بخار در این ناحیه مكش ایجاد می شود یك مسیر هوا كه از كندانسور انشعاب گرفته شده و در مسیر آن نیز یك والو موتوری قرار گرفته كه در صورت باز كردن این مسیر متصل می شود به شیپوره مكش كه ایجاد شده هوا را از داخل كندانسور مكیده همراه با بخار به اتمسفر تخلیه می كند كه همیشه جهت این كار اول والو موتوری مسیر بخار را باز می كنیم بعد از 15 تا 20 دقیقه والو موتوری هوا را نیز باز می كنیم تا اقدام به خلاء گیری كندانسور نمائیم خلاء را به زیر 0.2 بار برسانیم .

2 اجكتور اصلی ( HOLDING   EJECTOR   ) :

      این اجكتور در مسیر بخار ، خود یك والو موتوری و یك كنترل والو دارد كه بخار این اجكتور از بخار هدر مشترك HP  بویلرها كه 53 الی 84 بار میباشد و دمای 513 درجه سانتیگراد میباشد گرفته شده كه توسط كنترل والو اجكتور به 17 بار شكسته می شود و دمای 400 الی 430 درجه سانتیگراد رسانده میشود و این اجكتور خود دارای كندانسور اجكتور نیز میباشد تا بخار عبوری از شیپوره ( نازل ) را تقطیر كرده و به كندانسور برگرداند عمل كردن این اجكتور هم همانند اجكتور كمكی است.

با این تفاوت كه بخار اجكتور راه انداز به اتمسفر تخلیه میشود ولی بخار اجكتور اصلی تقطیر شده به كندانسور بر گردانده می شود كه این اجكتور بعد از راه اندازی واحد و با خروج اجكتور كمكی مدار می آید تا زمانیكه واحد بخار در مدار است این اجكتور هم در مدار باقی می ماند تا هوای موجود در داخل كندانسور را به اتمسفر تخلیه كند .

مطابق نقشه پیوستی با ادامه مسیر كندانسیت سیستم ، آب پس از عبور از اكستراكشن پمپ و MIX  BAD و كارتریج  فیلترها و بوسترپمپ و اجكتور وارد گلند ایستیم می شود و پس از عبور از آن درجه حرارت آب تا حدودی افزایش یافته وارد بویلر می شود كه در زیر شرح داده می شود .

 

بویلر HRSG   (مولد بخار باز یاب حرارتی  )

هدف : تأمین بخار با كیفیت مناسب شیمیائی و ترمودینامیكی جهت استفاده در توربین

اجزاء و سیستم های بویلر :

1 – سیستم LP  ( دیاریتور )

2 – سیستم IP

3 – سیستم HP

4 – سیستم تغذیه آب فیدواتر پمپ  Feed water System

5 – سیستم هیدرولیك دایورتور دمپر

6 – سیستم كنترل دمای بخار سوپر هیت HP

7 – سیستم  Blow  off  و Blowdown

8 – سیستم خط راه اندازی ( مسیرStart up   ری سیر كوله به فلاش تانك ) .

هر كدام از سیستم های فوق بویلر بطور جداگانه مطابق نقشه های مربوطه به شرح ذیل توضیح داده میشود .

Posted in فنی مهندسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.