آماده سازی سیستم آب كندانسیت جهت راه اندازی

آماده سازی سیستم آب كندانسیت جهت راه اندازی

1 – سطح آب كندانسور باید بیشتر از 1.25 متر باشد .

2 – والو ورودی اكستراكشن پمپ باز باشد.

3 – والو خروجی  اكستراكشن پمپ 20 الی 30 درصد باز باشد.

4 – والو بای پس MIX  BED  فیلتر كه حاوی ریزین های كاتیونی و آنیونی میباشد باز باشد.

5 – والوهای ورودی و خروجی  MIX BED فیلتر و كارتریج فیلترها  بسته باشند .

6 – والو ورودی و خروجی  بوستر پمپ ها باز باشند .

7 – والو های ورودی وخروجی اجكتور كندانسور و كلند استیم كندانسور نیز باز باشند .

8 – والو هواگیری كنار اجكتور باز باشد .

با فراهم بودن هشت شرط فوق اكستراكشن پمپ آماده استارت می شود كه از اتاق فرمان توسط اپراتور از مونیتور  OT  (  سیستم كنترل DCS  ) استارت می شود بعد از استارت شدن پمپ  اگر والو خروجی پمپ سریعا” باز نشود و فشار بیشتر از 9.5 بار شود بعد از 30 ثانیه به پمپ تریپ می دهد جهت جلوگیری از تریپ پمپ در این مواقع مسیر بای پس كنترل والو مینیمم فلو كه والو دستی را به اندازه یك دور باز نگه می داریم  و اگر فلوی ( دبی ) آب كمتر از kg/s40 باشد دوباره پمپ تریپ می كند كه جهت افزایش فلو كنترل والو مینیمم فلو در وضعیت AUTO قرار می دهیم تا سیستم كنترل متناسب با فلوی آب كنترل والو را باز كند و همیشه فلو را بالای 75 كیلوگرم بر ثانیه نگه دارد.

 

چك های قبل از راه اندازی بوستر پمپ (  C.B.P )

 

1 – سطح روغن یاتاقانها نرمال باشد.

2- مسیر آب خنك كاری یاتاقانهای پمپ برقرار باشد.

3 – مسیر آب سیل باز باشد.

4 – مسیر آب بالانسینگ برقرار باشد .

5 – پمپ هواگیری شود .

6 – بوش باتون امرجنسی تریپ پمپ  آزاد باشد .

7 – بریكر مربوط به پمپ در 6 كیلوولت آماده و در وضعیت Remote قرار گیرد .

8 – والو خروجی بوستر پمپ 20 تا 30 درصد بسته باشد .

با فراهم شدن هشت شرط فوق پمپ آماده استارت می شود كه همانند اكستراكشن پمپ از اتاق فرمان استارت می شود بعد از استارت شدن پمپ والو خروجی پمپ كاملا” باز می شود و همچنین چك می شود كه در مسیر نشتی آب وجود نداشته باشد و هر كدام از پمپها را كه استارت كردیم وضعیت پمپ استندبای را نیز آماده می كنیم تا اگر مشكلی برای پمپی كه در مدار است پیش بیاید بتواند سیستم كنترل به پمپ استندبای چنج نماید كه در سیستم كنترل عمل چنج كردن پمپ ها به صورت اتو به عهده SLC  ( زیر گروه كنترل ) می باشد .

 

نحوه عمل كرد سیستم اواپراتور

سیستم اواپراتور از دو عد لوله  DUWN  COMER  وتعدادی لوههای فین دار و هدر پایین تشكیل شده است كه آب مخزن دیاریتور از طریق داون كامرها به پایین جریان یافته وارد هدر پایین میشود  واز هدر وارد لوله های فین دار شده وجود  میزان انتقال حرارت در لوله های  فین دار بیشتر از لوله های داون كامر كه لوله صاف است میباشد در نتیجه در این دو مسیر اختلاف دانسیته بوجود آمده در اثر این اختلافجریان آ ب به صورت طبیعی میباشد در سیستم اواپراتور كه در اثر تبادل حرارت  با گازهای خروجی از توربین گاز بخار اشباع تولید شده جهت استفاده برای گاز زودائی آب تغذیه دیاریتور می باشد  از مخزن دیاریتور همچنین مسیری برای تغذیه FEED  WATER  SYSTEAM كه تامین كننده آب سیستم های IP و HP بویلر می باشد گرفته شده است .

Posted in فنی مهندسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.