ترس از تایید نشدن می تواند فلج کننده باشد

ترس از تایید نشدن می تواند فلج کننده باشد

ترس از تایید نشدن می تواند فلج کننده باشد

ترس از تایید نشدن هم مانند همه هراسهای دیگر می تواند فلج کننده باشد. می تواند به جایی برسد که اشخاص نتوانند برای خود تصمیم بگیرند، مگر اینکه مورد تایید کسی واقع شوند.

ما به احترام سایرین احتیاج داریم. اما اشخاص برتر، موفق و خودشکوفا به تایید خودشان احتیاج دارند. اغلب ما راه درازی طی می کنیم تا نظر مثبت کسانی را که با آنها کار می کنیم، به دست آوریم. ما همه تلاشمان را می کنیم تا مورد مهر و محبت دیگران قرا بگیریم.

اما شما باید مراقب این نفوذ موذیانه و مکار باشید. همان طور که فرانسیس بیکن می نویسد: “این می تواند انسانی را بسازد که به هدفهای خودش پایبند نیست.”

در هر موقعیت که پای عقاید دیگران مطرح است، از خودتان بپرسید: “می خواهم چه کار بکنم؟ چه می توانم بکنم که شادتر باشم؟” بعد در این خصوص تصمیم بگیرید.

زنها تحت تاثیر ترس از رو به رو شدن با مشکلاتی از نوع افسردگی، گوشه گیری و نشانه های جسمانی مواجه می شوند. مردها هم “رفتار تیپ الف” را به نمایش می گذراند. نیاز مردها به مهر و عشق پدر در سالهای بعد تبدیل به تلاش برای رسیدن به نظر مثبت رئیس و سرپرست می شود. به یاد دارم وقتی پدرم مرد. حالم بد شد. احساس کردم که هرگز کار لازم را برای کسب مهر و محبت پدرم انجام نداده ام. تا دوسال بعد از نرگ او احساس تهی بودن می کردم.

تا اینکه شبی به اتفاق مادرم برای صرف شام بیرون رفتیم و من این احساسم را با او در میان گذاشتم. او حیرت زده به من گفت موردی وجود ندارد که تو را غمگین کند. او گفت پدرم هرگز عشقی نداشت که آن را به کسی بدهد.

او به سبب تجربیات دوران کودکی اش، مهر و محبتی را در قبال دیگران احساس نمی کرد. و بنابراین نمی توانست بچه هایش را هم خیلی دوست داشته باشد. او گفت هر اندازه هم که تلاش می کردم، نمی توانستم مهر و محبت بیشتر او را جلب کنم.

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.