قواعد عزت نفس در موفقیت

قواعد عزت نفس در موفقیت

قواعد عزت نفس در موفقیت

و از آنجایی که کیفیت احساس شما روی حرف زدن شما در سکوت یا به صدای بلند تاثیر می گذارد، می توانید با گفتن مکرر عبارتی مانند : “خودم را دوست دارم! خودم را دوست دارم!” بر میزان عزت نفس خود بیفزایید.

از این بهتر، می توانید بگویید: “به خود عشق می ورزم! به خود عشق می ورزم!” ممکن است وقتی برای اولین بار این جمله را از زبان خود می شنوید، برایتان کمی غریب باشد، اما این بیان به شدت قدرتمندی است.

دوست داشتن خود بسیار سالم است. در واقع، این کلید اثر بخشی شخصی و داشتن روابط خوشایند با دیگران است. هر چه خودتان را بیشتر دوست بدارید و به خود احترام بیشتری بگذارید، کارهایتان را بهتر انجام می دهید، آرامش بیشتری دارید و مثبت تر رفتار می کنید. اشتباهات کمتری مرتکب می شوید، انرژی بیشتری پیدا می کنید و خلاق تر می شوید.

بعضیها چنین آموزش دیده اند که دوست داشتن خود را به حساب نخوت و خودپسندی می گذارند، اما مطمئنا عکس این حالت درست است. عقده های خود بزرگ بینی و نیز حقارت نشانه های عزت نفس اندک هستند. نشانه آن هستند که خودتان را دوست ندارید. کسانی که از عزت نفس فراوان برخوردارند با خود و با همه به راحتی کنار می آیند.

 

قواعد عزت نفس

عزت نفس و دوست داشتن خود دو قاعده دارند: اول اینکه نمی توانید کسی را بیش از خودتان دوست بدارید. نمی توانید آنچه را که ندارید، به دیگران بدهید. دوم اینکه نمی توانید انتظار داشته باشید کسی شما را بیش از حدی که خودتان را دوست دارید، دوست بدارد.

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.