قوانین مختلف را درک کنید

قوانین مختلف را درک کنید

قوانین مختلف را درک کنید

ممکن است پیشاپیش بدانید که در دنیا با دو نوع قانون و قاعده رو به رو هستیم: یکی قوانین ساخته و پرداخته انسان، و دیگری قوانین طبیعی. ممکن است قوانین ساخته و پرداخته انسانها، مانند مقررات راهنمایی و رانندگی، را زیر پا بگذارید و کسی متوجه نشود یا جریمه نشوید. اما اگر بخواهید قوانین طبیعی را زیر پا بگذاید، بدون استثناء در هر موردی گیر می افتید.

قوانین طبیعی را هم می توان به دو دسته تقسیم کرد: قوانین فیزیکی، و قوانین ذهنی. عملکرد قوانین فیزیکی، مانند قوانین حاکم بر الکتریسیته یا مکانیک، را می توان در آزمایشگاهها و لابراتوارها ثابت کرد.

اما قوانین ذهنی تنها از طریق تجربه و شم و شهود ثابت می شوند. از طرز کار آنها در زندگی تان هم می توانید به اینها پی ببرید.

بعضی از قوانین ذهنی 2000 سال قبل از میلاد یا حدود 4000 سال قبل نوشته شده اند. در دنیای باستان، این قوانین یا اصول در مدارس سری آموزش داده می شدند. دانشجویان و دانش پژوهان به این مدارس وارد می شدند دوره آموزشی مفصلی را پشت سر می گذاشتند، سالها وقت می گرفت تا این مطالب به تدریج به آنها تدریس شود.

در آن زمان، قرار نبود که این اصول با مردم در میان گذاشته شود. تصور این مدارس و مکاتب باستانی این بود که اشخاص عادی این اصول را به درستی درک نمی کنند و از آنها استفاده درست نمی توانند بکنند. شاید در آن زمان حق با آنها بود.

امروزه، اغلب این قوانین مکتوب می شوند و درباره شان بحث می شود، هر چند که تنها بخش کوچکی از مردم از آنها اطلاع پیدا می کنند. من در مطالعه زندگی اشخاص موفق، متوجه شدم که تقریبا همه آنها از این اصول استفاده می کنند که این کار آگاهانه یا به شکل ناخودآگاه صورت می گیرد. اغلب این موفقها در مدت دو یا سه سال به اندازه ای که اشخاص معمولی در تمام مدت عمرشان درآمد کسب می کنند، به پول و مکنت می رسند.

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.