قدم به قدم برای موفقیت

قدم به قدم برای موفقیت

قدم به قدم برای موفقیت

وقتی درباره روانشناسی و علم موفقیت انسانها شروع به مطالعه کردم، از خودم و موقعیتی که داشتم به عنوان یک آموزن درباره آنچه واقعیت داشت و نداشت استفاده کردم. شما هم باید همین کار را بکنید. به ندای درون خود گوش بدهید. بدون توجه به آنچه آموخته اید از خود بپرسید: “آیا این مطلب در مورد من مصداق دارد؟”

همان طور که در آموزش های آینده متوجه خواهید شد، مردان و زنان برتر به طور عمیقی به خود اعتماد می کنند. برای آنها مهم است که احساس کنند کاری را که می کنند، درست است یا نیست. شما هم باید همین کار را بکنید. باید احساس کنید که مطالب مندرج در این کتاب مناسب شماست. اما اگر احساس کردید در این لحظه برای شما مفید نیست و کاربرد ندارد، دوباره و در زمان دیگری به آن بازگردید.

تئودور روزولت زمانی گفت: “کاری را که می توانید انجام بدهید، با آنچه دارید، درست از همانجایی که در آن قرار دارید. این کاری بود که من کردم. وقتی پرسیدم چرا بعضیها از دیگران موفق ترند، وارد معرکه شدم. با آنکه دانش آموز ضعیفی بودم، اما یک خواننده خوب بودم. از کار زیاد هم نمی ترسیدم. در حالی که دیگران و اطرافیانم با دوستانشان قرار ملاقات می گذاشتند و به مجالس رقص می رفتند، من برای فرصتی که از دست رفته بود تلاش می کردم.

نکته ای که آموختم این بود: اگر برای رسیدن به یک زندگی عالی تنها به کتاب و ایده و نقطه نظر نیاز باشد، پس همه ما باید ثروتمند و خوشبخت باشیم. امروزه بیش از هر زمان دیگری، کتاب و نوار ویدئو و دوره های آموزشی برای رسیدن به موفقیت در عرصه های مختلف در اختیار داریم. من هرگز به کتاب و نوار و همایشی برنخوردم که چیزی ارزشمند در خود نداشته باشد. اما همه اینها به اتفاق هم کافی نیستند.

باید برای خود نظامی داشته باشید. بدون نظام و سیستمی که بتوانید از آن برای تلفیق آموخته هایتان استفاده کنید، به این می ماند که بخواهید یک پازل را بدون داشتن تصویر در کنار هم قرار بدهید. و تقریبا می توان گفت هر سیستمی از نداشتن سیستم بهتر است. اما باید این سیستم را بیاموزید و بعد آن قدر در این سیستم باقی بمانید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید.

 

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.