پیدا کردن یک تجربه واقعا خوشایند

وضعیت ما با شما فرق دارد. ما الگو سازیم. وظیفه ما آزمایش تمام الگوهایی است که در اختیار داریم، از این رو وقتی یک کار عملی انجام می دهیم، قادریم الگوهایی را به شما ارائه دهیم که موثر بودن آنها را از قبل – با در نظر گرفتن تمام مشکلات موجودی که حدس می زنیم با آنها مواجه خواهید شد – آزمایش کرده این.

پیدا کردن یک تجربه واقعا خوشایند

پیدا کردن یک تجربه واقعا خوشایند

زمانی به یک گروه ار افرادی که در یک کلینیک سلامت روانی کار می کردند آموزش دادیم. مدیر آن جا آموخته های بسیار زیادی از ما کسب کرد و آنها اکنون این نوع رواندرمانی را در کلینیک به کار می برند. آنها از طریق دولت تامین می شوند و زندگی خود را از طریق پول بیماران تامین نمی کنند. اکنون آنها برای هر بیمار به طور متوسط شش جلسه وقت ملاقات نمی دهند و تقریبا هیچ کدام از بیماران دوباره مراجعه نمی کنند. عمل آنها دوام یافته است.

جالب این جاست که مدیر کلینیک نیز یک زمان اختصاصی جداگانه برای تمرین دارد. ولی قابلیت او در این حد است که بیمار را به جای شش مرتبه، باید دوازده تا پانزده مرتبه در وقت اختصاصی خود ملاقات کند، و هرگز به فکرش خطور نکرده که چرا چنین است. همان الگوهایی که برای ایجاد تغییرات سریع و ناخودآگاه در افراد به کار گرفته می شود را می توان برای گرفتار کردن و نگه داشتن اشخاص در حالت بیماری نیز مورد استفاده قرار داد. نکته عجیبی در رواندرمانی وجود دارد: هر قدر موثرتر عمل کنید، پول کمتری گیرتان می آید زیرا مراجعه کنندگانتان به خواسته هایشان می رسند و دیگر بعد از آن به شما پولی نمی دهند.

زن: من بیماری دارم که به دلیل داشتن تجربه یک ناگوار، نمی تواند تحمل کند که کسی به او دست بزند. چگونه باید برای او یک تکیه گاه ذهنی ایجاد کنم؟

می توانی در هر نظامی که دلت خواست تکیه گاه ایجاد کنی. ولی پیشنهاد می کنم که او را لمس کنی، زیرا همین عمل است که بیانگر محدودیتهای او می باشد. می توانی از طریق پیدا کردن یک تجربه واقعا خوشایند در او کار را شروع کنی و همان را تکیه گاه قرار دهی، و سپس این تکیه گاه را در هر لحظه از زمان قدری بسط دهی تا موقعی که او بتواند از لمس شدن لذت ببرد. در غیر این صورت او بقیه عمرش را با همان واکنش به سر خواهد برد.

منبع : شوسل

Posted in موفقیت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.