قانون علت و معلول برای موفقیت

قانون علت و معلول برای موفقیت

قانون علت و معلول برای موفقیت

قانون علت و معلول می گوید در زندگی انسان برای هر معلولی علتی وجود دارد. این قانون به اندازه ای اهمیت دارید که “قانون آهنین عالم هستی” توصیف شده است. بر اساس این قانون، هر اتفاقی به دلیلی می افتد، خواه دلیلش را بدانید یا ندانید. تصادف و احتمالی در کار نیست. ما در دنیای منظمی زندگی می کنیم که تحت تاثیر قوانین دقیق عمل می کند و توجه به این موضوع نکته اساسی در مورد سایر اصول یا قوانین است.

قانون علت و معلول می گوید که هر موفقیت دلایل به خصوص، و هر شکست هم دلایل به خصوص خود را دارد. سلامتی شرایط خود و بیماری هم دلایل خود را دارد. خوشبختی و بدبختی هم هر کدام دلایل ویژه خود را دارند. اگر معلولی در زندگی شما وجود دارد که از آن بیشتر می خواهید، باید علتها و سببهای آن را تکرار کنید. اگرمعلولی در زندگی تان وجود دارد که از آن لذت نمی برید، باید به علت آن رجوع کنید و آن علت را از میان بردارید.

اشتباه این است که کاری را به تکرار انجام بدهیم و در هر بار انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشیم. همه ما تا اندازه و درجه ای این کار را می کنیم. باید با این رفتار خود صادقانه برخورد کنیم.

یک ضرب المثل  اسکاتلندی می گوید: “بهتر است یک شمع کوچک روشن کنید، اما تاریکی را لعنت نکنید.” به همین شکل بهتر است به بررسی دلایل شکست ها و ناکامیهای خود اقدام کنید.

از سوی دیگر، ضرب المثلی است که می گوید: “هر چه بکارید، همان را برداشت می کنید.” این قانون مرتبط با علت و معلو هم به قانون “کاشت و برداشت” مشهور است. به عبارت دیگر، آنچه امروز برداشت می کنید، نتیجه کار دیروز شماست.

اندیشه های شما هم ناشی از شرطهای زندگی شماست که چگونه زندگی تان را رقم می زند. تغییر در تجربه بیرونی شما ناشی از تغییر در باورهای درونی شما می باشد. به عبارت دیگر، هر چه بکارید، از آن دست برداشت می کنید.

خوبی این قانون به این است که با پذیرفتن آن، کنترل کامل اندیشه، احساسات و نتایج کارتان را به دست می گیرید. با پذیرفتن قانون علت و معلول، با قانون کنترل هماهنگ می شوید. بلافاصله به احساس بهتری می رسید و احساس شادی و خوشبختی بیشتری می کنید.

هر جنبه از موفقیت یا شکست را می توان به کمک این قانون توضیح داد. اگر علتهای مناسب بکارید، نتایج مطلوب برداشت می کنید. اگر محصولات یا خدمات با کیفیت مطلوب ارائه دهید که مشتریان شما راغب باشند به خاطر آن پول بپردازند، می توانید در کار فروش موفق شوید. و اگر این کار را نکنید، موفقیتی در فروش انتظار شما را نمی کشد.

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.