عمل بازآفرینی در متد تی ای

در واقع حتی بود و نبودشان نیز اهمیتی ندارد. هر احساسی که فکر می کنید برایتان اتفاق افتاده است را انتخاب کنید، و به شما اطمینان می دهم که با بررسی دقیق معلوم می شود که چنین نبوده است. گذشته اصلی لیندا همانی که به سراغش رفت و آن را دوباره زنده کرد – افسانه ای بیش نبود، همان طور که تجربه جدیدی که او از طریق مراجع ایجاد کرد نیز افسانه ای بیش نیست. آنچه ما برای او ایجاد کردیم، به اندازه همان چیزی که او قبلا داشت دارای واقعیت است. هیچ کدام از آنها عملا اتفاق نیفتاده بودند. اگر می خواهید شاهدی برای این کار داشته باشید، دو یا سه ماه صبر کنید، سپس لحظاتی که طی این سه روز در این جا گذارنده ای را به خاطر آورید، و بعد نوار ویدیویی این سمینار را تماشا کنید. آن موقع در خواهید یافت که بین خاطرات شما از این جا و فیلمی که در این جا ضبط شده است، تشابه بسیار ضعیفی وجود دارد. از آن جایی که گذشته فردی شما در هر حال یک افسانه است، پس به عنوان یک مرجع از آن استفاده کنید، نه به عنوان یک عامل محدود کننده. یک راهش این است که تکیه گاه ذهنی ایجاد کنید.

 

عمل بازآفرینی در متد تی ای

عمل بازآفرینی در متد تی ای

عمل بازآفرینی در متد تی ای

آن عده از شما که عمل بازآفرینی در متد تی ای را انجام داده اید، با جملاتی از این قبیل آشنایی دارید: آیا به وضوح می توانید همه آن صحنه ها و احساساتی را که در سن دو سال و هشت ماهگی جمع آوری کرده بودید به خاطر بیاورید.

زن: بله، برای من واقعا پیش آمده است.

هیچ چیزی برایت واقعا پیش نیامده. تنها چیزی که رخ داد این بود که تو یک سری برداتشها درباره وقایع گذشته ایجاد کردی. رابطه میان احساس تو با آنچه که عملا اتفاق افتاده بسیار ظریف است، تازه آن هم در بهترین حالت. ولی برداشتهای تو از آنها واقعی هستند. بازآفرینی تجربه ای که هرگز اتفاق نیفتاده، ارزشش به اندازه بازآفرینی تجربه ای است که عملا اتفاق افتاده است.

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.