سه بخش خودانگاره در موفقیت

سه بخش خودانگاره در موفقیت

سه بخش خودانگاره در موفقیت

تصویر ذهنی یا خودانگاره از سه بخش تشکیل می شود، می توانید آن را با سه لایه یک کیک مقایسه کنید. نخستین بخش، خویش ایده آلی است. این تصویر آرمانی یا ایده آلی کسی است که می خواهید به او تبدیل شوید. این تصویر ایده آلی تاثیر فراوانی بر رفتار شما و روی فکری که درباره خود می کنید دارد.

خویش ایده آلی شما ترکیبی از کیفیات و ویژگیهایی است که آن را در دیگران تحسین می کنید. این مجموعه الهامات و آرزوهای شماست. این پنداره شما از یک شخص کامل است.

مردان و زنان استثنایی ایده آلهای شخصی روشنی درباره خود دارند که پیوسته در راستای رسیدن به آن تلاش می کنند. آنها برای خود معیارهای سطح بالا در نظر می گیرند و سعی می کنند به این حد و حدود برسند. شما هم می توانید این کار را بکنید. هرچه دقیق تر بدانید که می خواهید چگونه شخصی باشید، با احتمال بیشتری به جانب آن شخص حرکت می کنید. شما به اندازه آرزوها و الهامات خود اوج می گیرید. شما آنچه را که تحسین می کنید، همان می شوید.

متاسفانه، مردان و زنان ناموفق ایده آلهای شخصی ندارند. در بسیاری از موارد، اصولا خویش آرمانی ندارند. آنها در یک ذهنیت پوسیده باقی می مانند. تکامل و تحول در این اشخاص به تدریج آرام می گیرد و سرانجام متوقف می شود. میل به ترقی و پیشرفت را از دست می دهند.

وقتی ارزشهای اساسی خود را مشخص می سازید و آنها در تمام شئونات زندگی خود لحاظ می کنید، شخصیت بهتری پیدا می کنید. و از آنجایی که دنیای بیرون شما منعکس کننده دنیای درون شماست، روابط، کار و تمامی جنبه های زندگی تان بهبود پیدا می کند.

دومین بخش خود انگاره، تصویر ذهنی است. منظور این است که خود را چگونه می بینید، و درباره خودتان چگونه می اندیشید. تصویر هنی اغلب آیینه درون شماست که در آن نگاه می کنید و می بینید که چگونه باید رفتار کنید و چگونه ظاهر شوید. شما همیشه با توجه به تصویری که از خود دارید رفتار می کنید. این گونه می توانید با تغییر دادن تصویر ذهنی خود زندگی تان را تغییر بدهید.

 

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.