انواع سیستم های پوشش لوله

انواع پوشش ها

سيستم ها پوشش لوله مورد استفاده به طور كلي شامل انواع زير هستند. اطلاعات جزئي فرمولاسيون رنگ و پوشش براي حفاظت خوردگي قابل دسترسي است. در مقاله پوشش هاي آلي و پوشش دادن در اين نوشته.

لعاب قيري دادن فرمول بندي شده از ذغال سنگ قير اندود كردن يا آسفالت نفتي و به طور گسترده اي استفاده شده است. به عنوان لايه محافظ براي بيش از 65 سال. ذغال سنگ قير اندود و پوشش آسفالت در دسترس هستند در كلاس تابستان يا زمستان اين پوشش دما پوشش خوردگي هستند. آنها تركيب شده اند با تركيبات مختلفي از فايبر گلاس و يا نمد براي رسيدن به استحكام مكانيكي براي كار پوشش هاي لعابي پوشش هاي سخت كاري براي صنعت هستند و وقتي كه به طور مناسبي انتخاب شوند و به كار روند آنها مي توانند تأمين كنند حفاظت خوردگي طولاني را به طور مؤثر سيستم هاي لعابي مي توانند طراحي شوند براي نصب استفاده در دماي عملياتي 1-82c .

وقتي دماها پايين تر از 4.4c شود. اقدام هاي پيشگيرانه اضافه  بايد در نظر گرفته شود براي جلوگيري ترك خوردن و جدايش پوشش در طول حوزه نصب.

لعاب دما متأثر مي شوند بوسيله اشعه ماوراء بنفش و بايد حمايت شوند بوسيله كاغذهاي قهوه اي محكم بسته بندي يا دوغاب آهك.

لعاب ها تأثير پذير هستند همچنين بوسيله هيدروكربن ها و استفاده از پوشش هاي مانع توصيه شده وقتي كه تخريب وجود دارد.  پوشش هاي لعابي قير در دسترس هستند. براي همه اندازه لوله دما در سال هاي اخير استفاده از لعاب دما توصيه شده براي دلايل زير:

شماره كاهش يافته تأمين كننده ها

محدود سازنده هاي استاندارد محيط و سلامتي از نظر سازمان ايمني حرفه اي و سلامتي آژانس

حفاظت محيطي و سازمان دارويي

افزايش مقبوليت مواد پلاستيكي پوشش ها

استفاده ديگر پوشش هاي مواد طبيعي به عنوان سوخت

چسب قيري آسفالت پوشش لوله يك زمينه متراكم از ماسه سنگ آهك خرد شده و فيبرهاي پيوند خورده به هم با انتخاب هواي دميده شده آسفالت مي باشد. اين مواد نسبت بندي شده اند با حفظ  max دادسيته تقريبي. اين مواد چسب قيري قابل دسترسي هستند با انواع مختلفي از آسفالت.

انتخاب بر اساس دماي عملياتي و شرايط آب و هوايي براي بدست آوردن max انعطاف پذيري و مشخصه هاي عملياتي مي باشد اين پوشش ضخيم است. (12.7-16 mm)

چسب قيري اكسترود شده تبديل مي شود به پوشش خوردگي بدون درز.

چسب قيري آسفالت اكسترود شده به عنوان پوشش لوله استفاده شده است بيش از 50 سال. آن ضخيم ترين پوشش خوردگي است و خيلي مؤثر است براي نصب دماي دور از دريا.

سيستم هاي چسب قيري آسفالت مي توانند طراحي شوند براي نصب و استفاده در دماي عملياتي  4.4-88c اندازه گيري هاي پيش بينانه (احتياطي) بايد انجام شود وقتي كه به كار مي رود آسفالت در دماي انجماد.

دوغاب آهك استفاده مي شود براي حفاظت ان از اشعه هاي ماوراء بنفش و آن بايد محافظت شود وقتي كه در انبار است. اين سيستم براي استفاده در بالاي زمين تعريف نشده است يا در خاك هاي تخريب كننده هيدروكربني ها.

اين پوشش قابل دسترس است براي 11.4-122cm قطر خارجي لوله.

Posted in فنی مهندسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.