توربین بخار

توربین بخار

هدف : تبدیل انرژی موجود در سال عامل به حركت دورانی جهت به حركت در اوردن محور ژنراتور

اجزاء :

سیستم روغنكاری Lubrication system ( MAV)

هدف : روانكاری و خنك كاری یاتاقانهای توربین و ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد .

 

اجزاء سیستم روغنكاری

1- تانك روغن

2- پمپ اصلی روغن ( 100*2 )

3- پمپ كمكی DC

4- پمپ جكینگ ( دو تا صد درصد كه یكی در مدار قرار می گیرد و دیگری  استند بای )

5- دو تا كولر ( 100*2 )

6- فیلتر مسیر روغن روانكاری ( 100*2 )

7- فیلتر مسیر روغن حكینگ ( 100*2 )

8- پمپ سیركوله روغن

9- فیلتر مسیر سیر كوله روغن

10- والو سه راهی تنظیم دمای روغن

11- سلونوئید والو مسیر روغن جكینگ

12- والو دستی تنظیم دور آرام ( ‏TG ) ترنینگر

13- فن خلاء ساز ( 100*2 )

مطابق نقشه والو ساونوئید اگر انرجایز ( برقدار ) شود والو مسیر روغن به ترنینگر را می بندد و دی انرجایز باشد والو باز است و یك والو دستی هم در بغل سولونوئید والو ترنینگو وجود دارد با تنظیم آن فلوی روغن ترنینگر را تنظیم می كنیم دوز ترنینگر 50 دور در دقیقه می باشد و تا 120 دور هم قابلیت افزایش را دارد .

جنكینگ ها در دور 510 دور در دقیقه توربین از هوا خارج می شوند و در موقع شات داون توربین در دور 540 دور در دقیقه توربین وارد مدار می شوند . جكینگ ها یك سلكشن دارد    زمانی كه جكینگ ها در مدار است نمی توان جكینگ را چنج كرد كه این سلكشن اجازه نمی دهد . فشار روغن جكینگ ها 140 بار است . والو سه راهی در مسیر روغن به این صورت عمل می كند كه دمای روغن را در ما بین 45 تا 58 درجه سانتی گراد نگه می دارد كه 58 درجه سانتی گراد وارنینگ و 100 درجه سانتی گراد برسد تریپ می دهد .

پمپ های AC

برای پمپ های AC‌ روغنكاری نیز یك سلكشن در نظر گرفته شده و یك SLC تار در موقعی كه پمپی در مدار است اگر فالتی شود به صورت اتو به پمپ دیگر چنج شود یا توسط اپراتور با سلكشن به پمپ استندبای چنج كند و یك پمپ DC وجود دارد كه دبی آن به خروجی فیلترهای مسیر روغنكاری وارد می شود اگر فشار روغن هدر به 5/2 بار افت كند پمپ DC را به مدار می آورد و اگر فشار به 2/2 بافتد توربین را تریپ می دهد . فشار روغن بنا به هر دلیلی قبل از كولر و فیلتر كمتر از 5 بار بیافتد پمپ اصلی روغنكاری AC را چنج می كند . یك سوئیچ لول برای سطح تانك روغن ( MAV‌) وجود دارد كه اگر روغن از سفقتی به 600- میلی متر برسد وارنینگ Low بودن و اگر 700- میلی متر برسد وارنینگ های و اگر به 750- میلی متر برسد تریپ های .های ( H.H ) و اگر به 550- میلی متر برسد تریپ Low . Low

فیلتر پمپ سیر كوله روغن از نوع سلولوزی می باشد قابل تعویض است قابلیت تمیز كاری ندارد هر وقت كثیف شد باید تعویض شود .

برای چنج كردن فیلترهای روغن . روغنكاری اول در بین فیلتر ها را می بندیم و مسیر هواگیری باز باشد سپس شیر فلینگ را باز می كنیم وقتی مشاهده كردیم مسیر هواگیری گرم شد نشانگر آن است كه فیلتر استندبای پر شده آماده است برای چنج در این صورت والوچنج را باز می كنیم .

Posted in فنی مهندسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.