سیستم روغن كنترل MAX

سیستم روغن كنترل : MAX

هدف : تامین روغن پر فشار جهت باز و بسته كردن والوهای استاب والو بای پس HP و كنترل والو HP و همچنین استاب والو IP هم واوی مسیر اصلی و مسیرهای بای پس توربین

اجزاء :

  • تانك روغن
  • پمپ اصلی ( 100* 2 )
  • پمپ سیر كوله ( 100 * 2 ) ( فن ـ فیلتر )
  • فیلتر های پمپ اصلی
  • آكومالاتور

پمپ های اصلی یك سلكشن دارند برای انتخاب پمپ 1 یا 2 و یك SLC دارند جهت استارت و یا چنج آنها به همدیگر در مواقع فالتی شدن هر كدام از آنها .دمای روغن مخزن اگر بیشتر از 62 درجه سانتی گراد باشد فن پمپ سیر كوله را به مدار می آورد و اگر زیر 58 درجه فن را خارج می كند . اگر بیشتر از 100 درجه باشد توربین را تریپ می دهد . فشار نرمال اپریشن 165 بار است و كمتر از 115 بار وارنینگ و كمتر از 110 بار به توربین تریپ می دهد .

سیستم سیل

هدف : به منظور جلوگیری از ورود هوا از سمت LP و خروج بخار از سمت HP توربین بین دو كمك بخار سیل لایبرینت ها

اجزاء :

  • كنترل والو ورودی بخار به سیل
  • كنترل والو تنظیم فشار هدر بخار سیل بنام Lack off valve
  • فن بخارات ( 100 * 2 )‌
  • گلند كنداتور
  • والو خلاءشكن و كیوم برتیر
  • والو clean درین

بخار سیل در هدر با فشار 35 میلی بار گیج باید تامین شود در زمان خود سیل توربین كنترل والو بخار بسته شده در 45 درصد باز نامی واحد در وضعیت خود سیل قرار می گیرد و بخار نشتی از سمت Hp وارد فضای سیل شده و از این طریق وارد هدر سیل می شود اگر بخار سیل كه از داخل توربین می آید دمایش بالا باشد در آن صورت كنترل والو بخار سیل كه از Aux steam  می آمد را باز می كند تا بخار با دمای كمتر وارد هدرسیل شود دمای بخار را پایین بیاورد .

در مسیر برگشت بخار به گلند كنداتور فشارش 15- میلی باز گیج است . فشار منفی بخار گلند به این خاطر است كه بخار برگشتی از سیل در مسیر گلند جریان پیدا می كند . قبل از كنترل والو بخار سیل مسیر Aux steam یك سلونوئید والو بنام Clean drain  كه به فلاش تانك می رود . این سلونوئید والو مجاز را درین می دهد تا كیفیت بخاری كه از Aux steam می آید بهتر شود تا قابل استفاده در داخل سیل توربین باشد در زمان استارت واحد اول باید سیل را به مدار آوردیم سپس شروع كنیم به خلاء گیری از كندانسور

سیستم بای پس Bay Pass :

هدف : ارسال بخار از بویلر به كنداتور جهت آماده شدن بخار از نظر كیفیت شیمیایی و ترمودینامكی

اجزاء:

  • استاپ والو و كنترل والو مربوط به بویلر یك و بویلر دو و Hp و IP‌
  • سیستم با شش آب روی مسیر قبل از وارد شدن بخار به كنداتور
  • ASA Automatic setpoint adjuster‌
  • USP Unit set Point كه این ست پوینت ما فشار واقعی بخار را با ست پوینت مقایسه می كنند و به كنترل والوهای بای پس فرمان می دهند تا باز و یا ببندد . متناسب با شریط بهره برداری .
Posted in فنی مهندسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.