اشخاص با سازماندهی متفاوت

شما با افرادی برخورد خواهید داشت که به طرز عجیبی، سازماندهی شده اند. ولی حتی شخصی که سازماندهی کاملا متفاوتی نسبت به دیگران دارد نیز به طور اصولی (سیستماتیک) عمل خواهد نمود، حرکات چشمان این قبیل افراد، از اصول خودشان پیروی خواهد کرد. حتی شخصی که هربار با داشتن یک احساس، مستقیما به سمت بالا، و با داشتن یک تصویر، مستقیما به سمت پایین نگاه می کند، در اصول خودش ثابت قدم است. مهم این است که شما دارای تجربه حسی هستید و از طریق آن متوجه می شوید که چه کسی دارد چه کار می کند. پس از همین حالا دست به کار شوید و تا جایی که می توانید الگوها را کشف کنید.

اشخاص با سازماندهی متفاوت

اشخاص با سازماندهی متفاوت

بسیار خوب. تمرینتان چگونه پیش رفت؟ خیلی از شما سرتان را با رضایت تکان می دهید. بعضی از شما مشکل و یا سوال داشتید و یا چیزهایی را می دیدید که شما را سردرگم می ساختند. بیایید به اینها بپردازیم. این قبیل مسائل، هیجان انگیزترند.

زن: ما دریافتیم که از طریق نگاه کردن به فرد سوال کننده می توان به اندازه شنیدن حرفهایش از او مطلب کسب کرد. با نگاه کردن به چشم های فرد سوال کننده توانستیم حدس بزنیم که چه نوع سوالی قرار است پرسیده شود.

مرد: وقتی از طرف مقابلم کریس یک سوال سمعی پرسیدم، او به بالا نگاه کرد و تصویر ساخت.

آیا یادت هست چه سوالی پرسیدی؟

مرد: پرسیدم چهار نت اولیه سمفونی پنجم بتهوون کدامند؟

بسیار خوب ( به حاضران)  آیا بقیه هم چنین تجربه ای داشتند؟ بعضی از شما از طرف مقابلتان سوالهای سمعی یا لمسی پرسیدید و متوجه شدید که او در ابتدا واکنش بصری بروز می دهد و بعد اطلاعات سمعی یا لمسی در اختیارتان می گذارد. آیا می دانید جریان از چه قرار است؟ کریس، تو چه کردی؟ آیا آن را از روی نوشته ای خواندی؟ آیا یک ضبط صوت و یا یک آلبوم نوار را دیدی؟

کریس: من آن را شنیدم.

پس آن را شنیدی. بسیار خوب، آیا متوجه تصویری شدی که همزمان با آن شروع به آغاز شدن نماید؟ (به حاضران) اگر دارید این جا را نگاه می کنید، باید بگویم که این یکی از اختلافهای جالبی است که میان ضمیر خودآگاه و اشارات غیر کلامی وجود دارد.

منبع : گریندر

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.