عمل ارتباط سازی تماما هیپنوتیزم است

زن: این کار معمولا چه مقدار وقت می برد؟ و آیا برای این کار از هیپنوتیزم استفاده کردید؟

ریچارد بندلر: هر چیزی هیپنوتیزم است.

جان گریندر: در این زمینه اختلاف عمیقی بین ما و شما وجود دارد. چیزی به عنوان هیپنوتیزم در کار نیست. جدا به شما توصیه می کنم مادامی که قرار نیست افراد را به گذشته بازگردانید، از کارهایی مانند هیپنوتیزم استفاده نکنید.

ما بر این باوریم که عمل ارتباط سازی تماما هیپنوتیزم است. این عملی است که در هر گفتگویی انجام می گیرد. بیایید این طور فرض کنیم که من و شما برای صرف شام پشت یک میز نشسته ایم و من دارم درباره یک خاطره با شما گفتگو و ایجاد ارتباط می کنم. اگر راجع به گذراندن تعطیلاتم با شما حرف بزنم، قصدم این است که احساسی در مورد گذراندن تعطیلات به شما القاء کنم. هر موقع که شخصی ارتباطی را برقرار می سازد، در واقع دارد سعی می کند با استفاده از توالی اصوات که کلمات نامیده می شوند – حالت دیگری را به طرف مقابل خود القاء کند.

عمل ارتباط سازی تماما هیپنوتیزم است

عمل ارتباط سازی تماما هیپنوتیزم است

آیا در این جا کسی هست که رسما هیپنوتیزور باشد؟ چه تعداد هیپنوتیزور غیر رسمی در این جا داریم؟ یکی را پیدا کردیم. من فکر می کنم که اگر قصد دارید یک ارتباط ساز حرفه ای شوید، باید هیپنوتیزم را به طور رسمی بیاموزید. این عمل حاوی جالب ترین پدیده ها در مورد انسانهاست. وقتی به طور کامل در استفاده از هیپنوتیزم سر رشته یافتید، به یکی از جذاب ترین مطالب پی خواهید برد و آن این است که دیگر هرگز مجبور به ادامه انجام این کار نیستید. این شما هستید که باید در زمینه خواب مصنوعی آموزش ببینید نه بیمارتان، زیرا باید دریابید که راه رفتن و حرکت در خواب، یک حالت استثنایی نیست بلکه در مورد همه کسانی که صبحها به تدریج از خواب بیدار می شوند امری عادی است. همچنین در خواهید یافت که اکثر تکنیک هایی که در انواع مختلف رواندرمانیها به کار می روند، چیزی بیش از یک پدیده هیپنوتیزمی نیستند. وقتی یک نفر به یک صندلی خالی خیره می شود و یا از مادرش شروع به صحبت می کند، این در واقع یک پدیده خلسه عمیق است که آن را تخیل سمعی و بصری مثبت نیز می نامند. این یکی از پدیده های خلسه عمیق است که باعث ایجاد خواب مصنوعی می شود. فراموشی نیز الگوی دیگری است که همه جا به چشم می خورد… اصلا ما داریم راجع به چه صحبت می کنیم؟

منبع : شوسل

Posted in موفقیت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.