جنبه های تصویر ذهنی شما

جنبه های تصویر ذهنی شما

جنبه های تصویر ذهنی شما

رابطه مستقیمی میان کیفیت زندگی و تصویر ذهنی شما وجود دارد. شما هر طور که باور داشته باشید دست به عمل می زنید. هرگز نمی توانید از سطح باور خود بهتر ظاهر شوید.

هرگاه درباره خود احساس خوبی دارید و در کار و یا روابط خود موفق هستید، تصویر ذهنی مثبتی را در این زمینه به نمایش می گذارید. هرگاه رفتار ضعیفی را از خود برزو دهید، هرگاه احساس حقارت و یا خام و سستی می کنید و یا در موقعیتی رفتار بدی را از خود به نمایش می گذارید، باورهای منفی شما درباره خودتان در رفتارتان بروز داده می شود. آنچه در درون است، در بیرون متجلی می شود.

آنچه سبب می شود تغییر مثبت در شما امکان پذیر شود این است که تصویر ذهنی شما تا حدود زیاد ذهنی است و عینی نیست. باورهایی که درباره خود دارید، به خصوص باورهای خود محدود کننده و تردیدها، مبتنی بر حقایق نیستند. ایده های منفی درباره خود و قابلیتهایتان اغلب مبتنی بر اطلاعات کاذب و دروغین هستند که آنها را به درون خود راه داده اید و به عنوان چیزهایی که حقیقت دارند، پذیرفته اید.

به محض اینکه این ایده های خود محدود کننده ای را رد کردید، قدرت آنها روی شما کاهش می یابد. می توانید با تغییر دادن عمدی تصاویر ذهنی خود، به توانمندی نامحدود برسید.

مرد جوانی که حدودا بیست و پنج ساله بود و به همایش من آمد، یک کارگر ساختمان بود. در جریان بحث درباره تاثیر تصویر ذهنی، به او یک شوک ذهنی وارد شد.

او به من گفت پدرش، که یک کارگر بی سواد بود، پیوسته به فرزندانش می گفت: “خانواده ما همیشه کارگر بوده است و همیشه کارگر باقی خواهیم ماند. این قرعه ای است که در زندگی نصیب ما شده است. همین هستیم و تغییر نمی کنیم.” او وقتی بزرگ می شد، این را به عنوان یک حقیقت پذیرفت، آن را باور کرد، از مدرسه بیرون آمد و به کار کارگری پرداخت.

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.