تغییر گذشته فردی و نحوه سازماندهی آن

افرادی که قادرند اکثر جزئیات و تشخیص کامل مشکلاتشان را به شما بدهند، کسانی هستند که من آنها را در محوطه بسیاری از انستیتوهای روانکاوی در آمریکا و اروپا ملاقات کرده ام. آنها می توانند به شما بگویند که چرا در این مسیر افتاده اند، این از کجا ناشی شده است، و چگونه دچار ناهنجاری دائمی و ویرانی الگوها می شوند. به هر حال تفهیم کلامی آگاهانه و صریح، ابدا در تغییر رفتار و احساس آنها نقش مثبتی را ایفا نمی کند.

تغییر گذشته فردی و نحوه سازماندهی آن

تغییر گذشته فردی و نحوه سازماندهی آن

کاری که اینک می خواهیم بکنیم، دادن یک پیشنهاد است، و چون البته ما فقط هیپنوتیزور هستیم، لذا این هم چیزی بیش از یک پیشنهاد نیست. از آنجایی که در تمام طول روز افتخار ارتباط با ضمیر ناخودآگاه شما را داشته ایم، لذا خطاب ما به همان بخش ناخودآگاه اتفاق افتاده اند را به شما در سطح خودآگاه نمایانده است، لذا به آن پیشنهاد می کنیم که از فرآیندهای طبیعی خواب و رویا استفاده کند و همین امشب به کمک آنها، تجراب امروز را دسته بندی کند و پیشنهاد می کنیم آنچه امروز فرا گرفته اید – ولی به طور کامل درک نکرده اید – را به شما نشان دهد، به طوری که در طی روزها و هفته ها و ماه های آتی بتوانید در نهایت شادی کشف کنید که مشغل انجام امور تازه ای هستید، و بدانید چیزهایی را یاد گرفته اید بی آن که حتی متوجه شوید، و آنگاه در نهایت سرور دریابید که آنها بر رفتارهای شما موثر بوده اند. چه رویای امشب را که امیدواریم شگفت انگیز باشد فردا به خاطر بیاورید و چه نیاورید، در هر صورت آرزو می کنیم که در نهایت آرامش استراحت کنید و بتوانید فردا در نهایت شادابی و سرحالی، بار دیگر ما را در این جا ملاقات کنید و آماده  باشید تا چیزهای تازه و هیجان آوری را بیاموزید.

 

تغییر گذشته فردی و نحوه سازماندهی آن

دیروز چندین روش را برشمردیم که از طریق آنها می توانید با دیگران صمیمیت ایجاد کنید و خودتان را به الگوی جهانی آنان ملحق سازید، و این مطالب را به صورت مقدمه برای کمک به این قبیل افراد، به منظور یافتن موقعیت های انتخابی جدید در رفتار بیان کردیم. آنها تماما نمونه کارهایی بودند که ما آنها را پیروی و یا آینه کاری می گوییم. پیروی در احساسات بدین معنی است که بتوانید حیطه رفتارتان را به صورت کلامی و غیرکلامی با رفتار شخص دیگری منطبق سازید. آینه کاری به لحاظ ماهیت،همان چیزی است که اکثر مردم به آن ایجاد صمیمیت می گویند. درآینه کاری، آن قدر ابعاد گوناگون هست که تجربه حسی شما بتواند از میان آنها گزینش کند. شما می توانید تکیه کلام ها و حالت یک شخص دیگر، وضعیت بدن، طرز نفس کشیدن، شدت و ضرباهنگ صدا، حالت چهره، نحوه پلک زدن او و غیره را آینه کاری کنید.

پیروی غیرکلامی بر دو نوع است. یکی آنها آینه کاری مستقیم است. یک مثال، زمانی است که من با همان سرعت و عمق تنفس شما شروع کنم به نفس کشیدن. حتی اگر به این قضیه آگاه نباشید، این عمل اثر عمیقی بر روی شما خواهد گذاشت.

 

منبع : هاکس لی

Posted in روانشناسی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.