آموزش گیتار فلامنکو

مقاله های آموزشی گیتار فلامنکو

 

کارمن: کولی آشنا

آموزش گیتار فلامنکو تصویری

آموزش گیتار فلامنکو تصویری


بررسی توکه malaguena
نت گیتار پرو Mi Inspiration
نت گیتار پرو Taconeo Gitano
کمپاس
تمرین ویدیویی آیودادو

آموزش گیتار فلامنکو

فلامنکو از یک خط طولانی نیاکان اسپانیائی به ارث رسیده است که میان قرن هشتم و پانزدهم میلادی در اندلسیا زندگی می کرده اند.

آموزش گیتار فلامنکو رایگان

آموزش گیتار فلامنکو رایگان

سبکی از آواز ، نوای و دنس اسپانیایی است. این نوع نوای تحت تاثیر سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف به شکل امروزی درآمده‌است و می‌توان گفت که بیشترین تاثیر خویشتن را از کولی‌های اسپانیا گرفته‌است.

در شکل‌گیری و تکامل این روش نمی‌توان از تاثیرگذاری نوای مورها و مسلمانان شمال آفریقا و حتی نوای عربی و نوای لاتین چشم پوشی کرد.

فلامنکو در حقیقت از سه قسمت دنس فلامنکو، آواز فلامنکو و گیتار فلامنکو تشکیل شده‌است. خاستگاه این نوع نوای ایالت اندلس است، ولیکن مبدل به سمبل نوای اسپانیایی و حتی به‌طور کلی فرهنگ اسپانیایی شده‌است.

در فلامنکو از پالوهای (معادل دستگاه در نوای ایرانی) مختلف استعمال می شود. بعضی از این پالوها عبارت‌اند از بولریاس، رومبا، الگریاس، فاروکا که در باقی به توضیح آنان می پردازیم.

آموزش گیتار فلامنکو زدن

آموزش گیتار فلامنکو زدن

موسیقی فلامنکو، نوای سنتی اسپانیا شبیه تمامی موسیقی‌های دیگر در جهان دارای دنس و علائم مخصوص به خویشتن می‌باشد که این نوای و دنس، آن را از انواع دیگر نوای متمایز می‌سازد.

حرکات دست و پا در فلامنکو هر کدام بیان‌کننده تاریخ، داستان و و یا افسانه‌ای می‌باشد که جهت بیان کردن آن‌ها از حرکات و فرم‌های بخصوصی استعمال می‌شود. این دنس شباهت‌های بسیاری به دنس اعراب دارد.

با مروری بر تاریخ جهان در می‌یابیم که اسپانیا و اندولس مدتی در تصرف اعراب بوده‌اند و اعراب پس از بیرون رفتن از اسپانیا بعضی از فرهنگ‌های خویشتن را در اسپانیا به یادگار گذاشتند که خیلی از این فرهنگ‌ها را در معماری بناها در اسپانیا، نوای و دنس آن‌ها به وضوح می‌توان دیدار  کرد.

منشاء این نوع نوای از طبقات مادون جامعه اندولسی سرچشمه گرفته بود، بدین لحاظ نوای از وجهه هنری لازم در میان طبقات متوسط و بالاتر جامعه برخوردار نبود. فرهنگ فلامنکو حاکی از شورش ملت تحت ستم است.

آموزش گیتار فلامنکو نوازی

آموزش گیتار فلامنکو نوازی

اقوام مسلمان شمال آفریقا ملقب به مورها، اقوام خیتانو و یهودیان که همگی در گذشته از طرف تفتیش عقاید کلیسای اسپانیا نکته  آزار و آزار و تبعید واقع شده‌اند. اقوام خیتانو اساساً پایه‌گذار اولیه این شکل هنری بوده‌اند اما آن‌ها تنها دارای یک فرهنگ شفاهی هستند. آوازهای محلی‌شان از طریق اجرای مکرر آن در مجالس اجتماعی به نسل جدید منتقل شده‌است. این طبقات فقیر غیر چادرنشین جامعه اندولسی به‌طور کلی بی‌سواد بودند.

همیشه در گذر زمان تغییرات و تعریفاتی وجود داشتند که آثار هنرمندان هر قرن بر آن‌ها وارد می‌شد و نوای فلامنکو همینطور مثال کاملی از این نوع تغییرات است و تا به امروز نیز در حال تغییر و تحول بوده‌است.

نسل‌های جدید فلامنکو، سبک‌های جاز و دیگر سبک‌های آفریقایی و برزیلی را با فلامنکو مدرن ترکیب کرده‌اند. فلامنکو یکی از غنی‌ترین و فوق‌العاده‌ترین فرم‌های نوای در جهان است و بر طبق گفته منتقدین فلامنکو اصیل و خالص هیچگاه در صنعت نوای و هنر کمرنگ نمی‌شود.

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.