آموزش سازدهنی

آموزش های سازدهنی

pdf آموزش سازدهنی

pdf آموزش سازدهنی

بررسی کتاب های آموزش سازدهنی در ایران (IV)
اجرای دیگری از قطعه Blowing in the wind
نت Dance of the Comedians
آموزش ویدیویی و تصویری تکنیک ویبره در سازدهنی
نت Ach Du Lieber Augustin
لری ادلر، هنرپیشه هارمونیکا (II)

 

وب سایت های آموزش سازدهنی

آموزش سازدهنی

مقاله و آموزش های فارسی

صفحه هارمونیکا بلوز و سلتیک

 

آموزش تصویری سازدهنیآموزش تصویری سازدهنی

آموزش تصویری سازدهنی

معنای عبارت ” قوی تر شدن دست نوازنده” که در اثر گذشت زمان و تمرین کردن برآورد می شود ، چیست؟
این سوال، یکی از جالب ترین موضوعات در حوزه نوازندگی است و تشریح آن نسبتا دشوار است؛ همان گونه که می دانیم در اثر تمرین، عضلات و تاندون های دست قوی تر شده و غضروفها نیز لطیف تر و روانتر می گردند و از سوی دیگر انگشت ها نیز به خاطر تحمل حالات غیر متعارف، نظیر کشیدگی ها و باز شدن های بزرگ و همچنین تحمل انواع هماهنگی ها با هم، آمادگی پیدا می کنند و قوی تر می شوند.

آموزش رایگان سازدهنی

آموزش رایگان سازدهنی

اما در واقع، توان و نیرومندی بدست آمده دربخش های مختلف عضلات وانگشتان و… دستها که ناشی از تمرین با ساز است، مقدار بزرگی نیست و به خاطر مثال نیروهای وارده به دستان نوازنده ، هرگز نظیر ویا به اندازه نیروهای وارده به دستان یک ورزشکارنیست و این تصور که ” نوازنده قوی دست” ، صرفا یک نوازنده است که با تمرین های فراوان دستانش نیرومند گشته و بدین بهسبب قادر به اجرای کثیری از قطعات شده است ، یک تصور اشتباه است.

در اینباره بایست توجه داشت، نیرویی که از طرف مجموعه هر دست به خاطر اجرای سازلازم است، مقدارکوچک و محدودی است؛ و به خاطر مثال یک فرد ورزشکار که تمرین های بدن سازی می کند، مقدار بسیار بزرگتری از این نیروها را به دستانش وارد می کند.

آموزش سازدهنی

آموزش سازدهنی

تمرین با ساز، نمی تواند که از یک حد محدود و نسبتا کم، عضلات را قوی تر سازد. ( از آنجا که همان گونه که گفته شد، نیرویی که به خاطر اجرای ساز لازم است از روی فیزیکی در بحرانی ترین حالات نیز، کوچک است. ) از سوی دیگر جالب اینجاست که بیش از اندازه نیرو گذاشتن درهنگام نوازندگی نیز بانی انقباض عضلات می گردد که به هیچ وجه به خاطر نوازندگی مطلوب نیست و نتیجه بد و معکوس می دهد. اینجاست که کم کم می توان معنای ” قوی تر شدن دست ها” را تشریح نمود؛ در واقع این عبارت، یک” اصطلاح مجازی” است که در درجه نخست، نشانگر توانمند ترشدن ذهن نوازنده دردرک مسائل اجرایی است، که حاصل تمرین های او با سازمی باشد.

پس مفهومی که ازاین اصطلاح برآورد می شود شامل موردهای : اول، قوی تر گشتن “جسمانی” عضلات نوازنده است که بصورت محدود بوده و دوم، توانمند شدن”غیرجسمانی” نوازنده است که بصورت نا محدود بوده و به معنای تکامل یافتن قدرت تجزیه و تحلیل ذهن او می باشد.

 

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.