آموزش گیتار باس (بیس)

مقاله های آموزشی گیتار باس

 

درس 2 – ریتم Bossa Nova
آموزش نت ها روی دسته گیتار باس
درس 8 – ریتم Bossa Nova
دانلود رایگان درس Riff گیتار بیس
آموزش گیتار بیس ( آموزش نواختن گیتار بیس یا گیتار باس )
درس 6 – ریتم گیتارباس

 

آموزش گیتار بیس تصویری

آموزش گیتار بیس تصویری

 

سایت های مفید گیتار باس

آموزش گیتار باس

مجموعه مقالات در مورد گیتار Bass به فارسی

Bass Gear Review Page

نقد ادوات گیتار Bass

 

 

آموزش گیتار بیس نوازی

آموزش گیتار بیس نوازی

در اجرای باس حرکت کننده مهمترین نکته آن است که هنر موسیقی نواز نباید از نتهای ضد ضرب استعمال کند. یعنی حتی چنانچه تصمیم بگیرد در برخی موردهای بخاطر ایجاد تنوع در خط باس نتهای چنگ ویا حتی دولا چنگ همینطور استعمال کند نباید بگونه آن ها را بکار ببرد که حس ضد ضرب بودن پدید آورد.

و واقعیت امر آن است که یکی از مهمترین دلایلی که این متد نواخت باس هنر موسیقی را زیبا می کند، حرکت مدام و هماهنگ ضرب باس در پایین سایر بخش های هنر موسیقی است، بگونه ای که حتی در برخی موردهای حس می شود هنر موسیقی نواز باس بدون توجه به سایر بخش ها، در حال نوازندگی است (به صورت فردی که با حال برسر خوش در حال تفریح و قدم زدن در خیابانها است).

آموزش گیتار بیس

آموزش گیتار بیس

نگاه این نوشته به تمرین، یک دید کلى و ارائه ى طرز ى خاصى تمرین براى افرادى است که تصمیم آن ها براى هنر موسیقی نواز شدن (ویا حرفه اى شدن) قطعى نیست. نه اینکه با این طرز ى تمرینى که ذکر مى شود نمى توان گامهاى حرفه اى برداشت، بلکه زمان رسیدنِ به هدف، طولانى تر خواهد بود.

معمولا بیشتر کسانی که بخاطر اولین بار آموزش سازی را شروع مى کنند از آنجا که در ابتدای راه هستند و دارای انگیزه کافی نیز می باشند و عزم خویشتن را جزم کرده اند که راه هنر موسیقی نواز شدن را در پیش گیرند، بر این پایه اینگونه فکر مى کنند که هر روز به طور میانگین یک، دو ویا حتا سه هنگام وقت تمرین دارند و ویا طبق برنامه ریزى مى توانند بطور مرتب هر روز مقدار مشخصى تمرین کنند.

آموزش نواختن گیتار بیس

آموزش نواختن گیتار بیس

ولی همین که دو سه هفته ی اول گذشت متوجه می شوند گرچه با حساب برسر کاغذ دو سه ساعتی وقت دارند لاکن عملا هر یک، دو ویا سه روز دارای این قدرت هستند زمان کمی را به تمرین اختصاص دهند بخاطر نمونه نیم هنگام.

اغلب هنرجویانی که در محاسبه ى زمانِ تمرین با مشکل مواجه مى شوند می گویند این هفته ویا هفته ی پیش پیشه خاصی اتفاق و استثنائا نتوانستیم تمرین کنیم اما هفته ی آینده فرصت بیشتری بخاطر تمرین داریم و کم کاری هفته ی گذشته را همینطور جبران می کنیم.

اما از آنجا که تجربه اثر داده و بیشتر ما میدانیم مشکلات همه ی ما گاهی کم و گاهی کثیر مى شود و این نیست که بگوئیم بخاطر نمونه من این سه ماهی که در پیش است وقت کافی بخاطر تمرین دارم، محتملا روزی حداقل دو ویا سه هنگام.

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.