آموزش گیتار پاپ

آموزش های گیتار پاپ

تبلچر

pdf آموزش گیتار پاپ

pdf آموزش گیتار پاپ

Worried Man Blues
سیم سوم گیتار و تمرینات کاربردی این درس
چند نکته کاربردی و شش تمرین کاربردی در گیتار پاپ
نحوه اجرای نت های نقطه دار
دانلود تبلچر و نت گیتار پاپ – Plaisir d’Amour
تب (تبلچر) Down by the Riverside

آموزش گیتار پاپ

 

 

آموزش تصویری گیتار پاپ

آموزش تصویری گیتار پاپ

گیتارها را بطور کلی می توان به دو دسته تقسیم نمود: آکوستیک و الکتریک

هر دو نمونه به راه  تقریبا مشابهی نواخته میشوند اما در ترکیب کمی با همدیگر متفاوت هستند. در شکل مادون قسمتهای مختلف گیتارهای آکوستیک و الکتریک یه شما اثر  داده شده است.

آموزش ساز گیتار پاپ   آشنایی با ساختمان گیتارها
آموزش ساز گیتار پاپ – آشنایی با ساختمان گیتارهار

1) بالا دسته:

قسمت اصلی سیستم تیون کردن ساز گیتار می باشد که به دو شکل کلی دیده میشود. و یا بصورت چهار گوش می باشد که شامل دو ردیف سه تایی از گوشی ها است و و یا به مانند گیتارهای فندر که شامل شش گوشی در سمت چپ بالا دسته می باشند.

2) گوشی ها:

آموزش رایگان گیتار پاپ

آموزش رایگان گیتار پاپ

هر ساز گیتار دارای شش گوشی است. هر گوشی مخصوص تیون کردن یک سیم می باشد. هر کدام از گوشی ها از یک دسته و یک چرخ دنده تشکیل شده که عمل تیون کردن ساز گیتار را بوسیله شل و سفت کردن سیم انجام می دهد.

3) نات:

نات سیمهای ساز گیتار را در بالا دسته و در سر جایشان محکم می کند. نات دارای شیارهایی است که سیمها از درون آن ها عبور می نمایند. جنس نات در گیتارهای گران قیمت از جنس عاج و در گیتارهای ارزان تر از جنس پلاستیک می باشد.

4) فرت :

آموزش گیتار پاپ

آموزش گیتار پاپ

فرتها قطعات مفتولی هستند که بصورت عمودی در دسته ساز گیتار نصب شده اند. فاصله میان فرتها نتهای مختلف را از هم چنین جدا می سازد. فرتها عمدتا از جنس نیکل می باشند.

5) فرت بورد:

عموما از جنس چوب رز وود (بلسان بنفش) که نوعی اقاقیای پایه بلند است می باشند. فرت بورد به بالا دسته متصل شده است. فرتها بوردها معمولا با قطعاتی از لاک لاک پشت و یا پلاستیک تزیین شده اند که به شما کمک می کند موقعیت خویشتن را بر روی فرت بورد تشخیص دهید.

6) سیمها:

سیمهای ساز گیتار شاهرگ حیاتی این ساز هستند. سیمهای کهنه و آسیب دیده صدای خوبی به علت شما تولید نخواهند کرد. سیمها بطور کلی فلزی هستند. ضخامت سیمها از پایین به بالا کاهش می یابد. ( یعنی ضخیم ترین قسمت در پایین و نازک ترین قسمت در بالا). سه سیم باس پیچانده شده هستند تا عمق بیشتری به صدا بدهند در حالیکه سیمهای مقابل آن ها از نوع نازک فلزی می باشند. سیمهای ساز گیتار بر بنیاد ضخامت شمرده میشوند. اعداد پایین تر سیمهای نازک تر هستند. این بسیار مهم است که به علت گیتارتان سیم مناسبی گزینش  کنید. سیم گیتارهای آکوستیک و الکتریک مناسب یکدیگر نیستند.

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.