آموزش گیتار بیس (گیتار باس)

آموزش های گیتار بیس

 

چگونه از گیتار بیس در اجرای زنده صدای خوب بگیریم ؟
درس 4 – ریتم گیتارباس
دانلود تب و نت گیتار بیس Funk Study No.1
آموزش نحوه تمرین گیتار بیس
درس ۱ – ریتم گیتارباس
درس 3 – ریتم Bossa Nova

 

 

آموزش تصویری گیتار بیس

آموزش تصویری گیتار بیس

 

وبسایت های آموزش گیتار بیس

آموزش گیتار بیس

آموزش ها، نت ها، دانلود، ویدیو و …

Arni’s Lefthand Basses

سایتی برای نوازنده های چپ دست

 

 

آموزش رایگان گیتار بیس

آموزش رایگان گیتار بیس

دهه‌های یک هزار و نهصد و سی و یک هزار و نهصد و چهل : در دهه‌ی یک هزار و نهصد و سی پاؤل توتمارک موزیسین و مخترع معروف (اهل سیاتل، ( واشینگتن اولین ساز گیتار الکتریک باس را به صورت مدرن، از یک ساز پرده بندی شده که توسط نگه داشتن در دست و نواخته شدن به صورت افقی طراحی شده بود ساخت. کاتالوگ فروش سازهای الکتریک کمپانی پاؤل توتمارک، آئودیووکس (به انگلیسی ( Audiovox شامل “مدل هفتصد و سی و شش Bass Fiddle” میشد که دارای چهار سیم، پرده بندی شده بود و بدنه ای توپر به طول سی پنج اینچ داشت. تغییر شکل این ساز به شکل ساز گیتار همانند بخاطر میشد که راحت تر نگه داشته شود و حمل و نقل آن آسان شود. اضافه شدن پرده های بیشتر بخاطر شد تا بیسیستها آزادی عمل بیشتری در نوازندگی داشته باشند. حدود 100عدد از این نوع ساز در دهه ی

آموزش گیتار باس رایگان

آموزش گیتار باس رایگان

یک هزار و نهصد و سی ساخته شد. در سال 1947، باد توتمارک شروع به فروختن مدلی نظیر “Fiddle 736” توسط شرکتی به نام سرنادر کرد و به صورت آشکارا به تبلیغ آن در کاتالوگ شماره ی چهل و هشت شرکت هیتر پرداخت. گرچه اختراعات خانواده ی توتمارک موفقیت بیشماری در بازار کسب نکرد.
دهه‌ی یک هزار و نهصد و پنجاه : لئو فندر به کمک همکارش جورج فولرتن اولین ساز گیتار باس توپر الکتریکی را تولید کرد. ساز گیتار فندر پرسیژن Fender Percision Bass او در سال یک هزار و نهصد و پنجاه و یک معرفی شد و به یک مدل استاندارد صنعتی تبدیل شد. پرسیژن بیس و-یا P-bass از یک تخته سنگ نتراشیده ی ساده که به مدل تلکستر با پیکاپ تک سیمپیچ نظیر بود به گیتاری با بدنه ی منحنی و لبه های تخت تبدیل شد که موجب راحتی نوای نواز میشد. ایضا یک پیکاپ چهار قطبی (تک سیمپیچ)همینطور بر-سر آن سوار بود. پیکاپ چند تکه در سال یک هزار و نهصد و پنجاه و هفت معرفی شد

باس رونده (در حال حرکت) و-یا Walking Bass از زیباترین روشهای اجرای باس در نوای شیوه Jazz است، با وجود سادگی نوازندگی و نداشتن مبانی های پیچیده پشت آن، گاه آنچنان زیبا انجام می گردد که خطوط اجرایی آن حتی بیش از ملودی در ذهن شنونده تاثیر می گذارد. این شیوه اجرای باس در نوای های سوئینگ، بلوز و بوگی ووگی استعمال بیشتری دارد.

آموزش گیتار باس زدن

آموزش گیتار باس زدن

در بیشتر نکته-های ، از این شیوه نوازندگی باس توسط کسر میزانهای 4/4 استعمال می شود. در این حالت نوای نواز باس (ساز گیتار باس و-یا کنترباس) با استعمال از نتهایی با کشش سیاه اقدام به اجرای چهار نت نوای سیاه توسط هر میزان باتوجه به هارمونی می کند. باس در حال حرکت تاثیر بسیار بیشماری بر-سر نوای در حال انجام می گذارد فضای خاصی را به نوای القاء می کند.

روشهای خاصی توسط گزینش- نتها و نحوه انجام وجود دارد که در خصوص آن صحبت خواهیم کرد. چنانچه به تعداد بیشماری از کارهای Jazz گوش کنید و و-یا آن ها را تماشا کنید متوجه خواهید شد که این شیوه نوازندگی باس بیشتر بر پایه تجربه و نوای نواز صورت میگیرد و به ندرت نتهایی از پیش توسط این خط از نوای تهیه می شود.

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.