آموزش دف

مقاله های آموزشی دف

 

آموزش دف رایگان

آموزش دف رایگان

درس ۱ – ریتم Slow Rock جهت دف نوازی مدرن
نکاتی چند در خصوص تهیه و نگهداری ساز دف
درس ۶ – ریتم Slow Rock جهت دف نوازی مدرن
اهمیت انگیزش در یادگیری دف
نت تمرین دف – درس ۱۱ – ریتم ۱ جهت دف نوازی مدرن
اجرای تکنیک بک در میزان 4/4 با نت چنگ

 

سایت های مفید آموزش دف

آموزش دف

مقاله های آموزشی

 

آموزش دف زدن

آموزش دف زدن

به مرور که فرد در نوازندگی مهارت می یابد، در اجرای صحیح و بدون نوسان انواع ریتم ها نیز تواناتر می گردد و کم کم دارای این قدرست بحدی از توانایی برسد که حتی بدون پازدن ویا استعمال از مترونم ریتم نوای را بخوبی انجام نماید و کمتر دچار اشتباهات ریتمیک شود.

تمرین های ریتم خوانی قطعات بدون ساز، پا زدن و مترونم همگی ابزارهایی هستند که کمک به نوازنده می کنند تا ذهن او به توانایی محاسبه دقیق ریتم نوای رسد و نباید اینگونه تصورداشت که ازهمان روزهای آغازین آموزش، هنرجو بدون کمک گیری از روشهایی بدین سان ، قادر به اجرای بی نقص ریتم نوای می گردد.

استعمال از آینه درهنگام تمرین بعنوان ابزاری کنترل کننده، به چه شیوه به نوازنده کمک می کند؟

آموزش دف نوازی

آموزش دف نوازی

هنگامی که نوازنده از تمرین نمودن ساز روبروی آینه بهره می جوید، در واقع به مانند اینست که او از یک مربی جهت کنترل استیل نواختنش بهره می جوید. با استعمال از آینه که دارای این قدرست در نقاط و زوایای مختلف دید نوازنده عهد گیرد، امکان کنترل استیل اندام های بدن نوازنده جهت او فراهم می گردد.

زیرا اولا، در کثیری از سازها، وقتی نوازنده مشغول تمرین کردن با ساز است، کلیه زوایا و حالات مختلف اندامهایش در نگاه مستقیم او نیستند و گاهی ابعاد خویشتن ساز و هم نحوه دست گرفتن آن بانی می شود تا نوازنده نتواند مستقیما وضعیت سر و گردن، شانه ها، انگشتها و مچ و دستانش، کمر و ویا پاهایش را ببیند و از رعایت وضعیت صحیح استیل آن ها ، غافل می گردد.

و ثانیا، با توجه به اینکه کثیری از نکات مختلف موسیقایی وجود دارند که در هنگام تمرین بایستی بهکوشش نوازنده کنترل گردند، این امکان بوجود می آید که فرد از دقت به استیل نواختنش غافل گردد. در اینجاست که اهمیت استعمال از آینه مشخص می گردد و به کمک آن می توان به بررسی زوایای کور وغیر قابل رویت مستقیم اندام ها، درهنگام نوازندگی پرداخت.

آموزش رایگان دف

آموزش رایگان دف

رسم پیشنهادی بواسطه دستیابی هنر موسیقی نواز به اجرایی صحیح از قطعه چیست؟

از راههای گوناگونی می توان به اجرای صحیح قطعات دست یافت، ولی رسم پیشنهادی نگارنده  رسم مرحله ای  است. با استعمال از این رسم ، هنر موسیقی نواز به شکل اصولی، قادر به حل مشکلات اجرایی و نیز بیان دیدگاه های شخصی خویشتن می گردد.

در این رسم ، بواسطه نوازندگی قطعه، هنر موسیقی نواز در درجه اول نیازمند داشتن ادیت صحیح بواسطه دست چپ و راست است. هنر موسیقی نواز فاقد ادیت اصولی و صحیح، بواسطه تمرین و نوازندگی قطعات دچار مشکلاتی نظیر: از تمپو افتادن هنر موسیقی در قسمتهایی از آن که ادیت دچار مشکل می باشد و و یا طولانی شدن بی نکته  زمان صرف شده بواسطه تمرین و نیز صرف انرژی بسیار بیشتری بواسطه به تمپو رساندن قطعه و… می گردد.

 

 

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.