پیانو و آموزش پیانو

 

آموزش های پیانو تصویری

برای خرید پیانو یا کیبورد زود تصمیم نگیرید
نحوه انتخاب پیانو، قسمت چهارم
اجرای قطعه رقص برگ ها از فریبرز لاچینی
آموزش تصویری پیانو – تمرین هائی برای 2 دست تمرینات 1 تا 11
نحوه انتخاب پیانو، قسمت اول
قطعه سرزمین شمالی

 

سایت های آموزشی و درباره پیانو

 

آموزش تصویری پیانو

سایت حاوی ویدیو و تصاویر آموزش پیانو

ChordHouse

پیدا کردن آکوردها

 

پرسش های رایج درمورد پیانو

آموزش پیانو تصویری

آموزش پیانو تصویری

سوال – من اکنون پنج سال و نیم است که نزد معلمی ساز پیانو می آموزم ، آیا پیشنهاد می کنید که با او ادامه دهم و-یا به یک مدرسه هنر موسیقی و-یا کنسرواتوار بپیوندم؟

برای بدست آوردن تحصیلات هنر موسیقی کلی ، من مدرسه هنر موسیقی و-یا کنسرواتوار را پیشنهاد می کنم. اما به خاطر فراگیری ساز پیانو ، بهتر می دانم نزد معلمی هنر مند بروید که نیز هنر موسیقی نواز خوبی باشد و نیز شغل آموزش را به نحو خوشایندی بداند. در برخی مدرسه-ها هنر موسیقی چنین افرادی ریاست می کنند.

سوال – من اکنون بیست ماه است که این ساز را می آموزم و اکنون بر اتودهای Berens اپوس شصت و یک ، اتود Heller اپوس چهل و هفت ، و Smiths Octave Studies تسلط دارم. آیا دانش من به خاطر ادامه تحصیلاتم ، ارضا کننده است؟

آموزش پیانو رایگان

آموزش پیانو رایگان

چنانچه شما واقعاً به این قطعات « تسلط » دارید ، پیشنهاد می کنم حتماً ساز را ادامه دهید ، اما پیشنهاد می کنم ، حتماً از یک پیانیست با تجربه بخواهید تا اجرای شما را نقد کند که آیا این فرض شما از « تسلط » داشتن به آنان درست بوده است و-یا نه.

سوال – آیا جنسیت فرد ، در اختیار معلم مهم است ؛ بعبارتی آیا معلم زن به خاطر دختر بهتر است و و-یا معلم مرد به خاطر پسر؟

به این سوال از دیدگاه هنر موسیقی نمی توان پاسخ کلی داد. در اختیار معلم می بایستی به کیفیت شغل او توجه کرد ، نه جنسیت او. یک معلم زن خوب از یک معلم مرد بهتر است و بالعکس. جنس معلم در این میان بی تاثیر است. با این حال همواره احسن ترین معلمان مرد بوده اند.

سوال – معلم من می گوید که کلمه « متود » اعصاب او را خرد می کند. ممکن است راهنمایی بفرمایید که آیا متودی به خاطر مبتدیان وجود ندارد و چنانچه چنین است احسن ترین متود کدام است؟

آموزش پیانو زدن

آموزش پیانو زدن

معلم شما البته بیش از حد حساس است ، اما بهر حال حق با اوست. آمریکا متود زده ترین کشور دنیاست. اکثر متودهای رایج ، نکات مثبت و خوبی نیز دارند – اما نسبت آن همچون– دانه ای گندم در چندین تن پاره سنگ است. عقیده معلمتان رد- می دهد شما بسیار خوش شانس بوده اید که معلم فهمیده ای همچون– ایشان را پیدا کرده اید و می بایستی به راهنماییهای وی اطمینان کامل
کنید.
سوال – متود Leschetizky در ازاء سایر متود ها در چه مرتبه ای توافق- می گیرد و از چه لحاظ با آنان تفاوت دارد؟

جواب – در تمامی هنرها تنها دو متود وجود دارد ؛ متود خوب و متود بد. چونکه شما « سایر » متودها را مشخص نکرده اید ، نمی توانم به سوال شما کاملاً شفاف جواب دهم. « متودها » فراوانند ، اما اکثر آنان نسبت به قطعات آهنگسازان بزرگ و تفسیر و تعبیر آن ، بی ارج می باشند. من خودم با روش Leschetizky شغل نکرده ام. لاکن می دانم که او به زیر بردن دستها و انرژی کثیر در تاندونها اعتقاد دارد.

 

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.