آموزش گیتار پاپ

مقاله های آموزشی گیتار پاپ

 

آموزش گیتار پاپ تصویری

آموزش گیتار پاپ تصویری

نت های روی سیم می
قطعه کمدانریسس
یادگیری گیتار پاپ – نتهای روی سیم پنجم(لا)
با چه گیتاری شروع کنیم ؟
دانلود تبلچر گیتار پاپ Morning has Broken

گیتار پاپ

 

پیک گارد:

قسمتی که در پایین سوراخ ساز گیتار آکوستیک و بعد از پیک آپها در ساز گیتار الکتریک عهد  دارد و مانع از خراشیده شدن بدنه ساز گیتار در اثر ضربات پیک (مضراب) می شود.

صفحه صدا:

آموزش گیتار پاپ رایگان

آموزش گیتار پاپ رایگان

قسمت پایین در ساز گیتار آکوستیک که سوراخ ساز گیتار در آن فراهم شده است و صدای تولید شده به کوشش سیمها در آن تقویت میشود.

پیک آپها:

پیک آپها در واقع مسئول انتقال صدای تولید شده به کوشش سیمها در ساز گیتار الکتریک به آمپلی فایر بوسیله یک سرب الکتریکی می باشند. در واقع پیک آپها چیزی جز میکروفونهای مینیاتوری نیستند. شما قادر هستید در پیک آپها صحبت کنید تا صدای شما از طریق آمپلی فایر پخش گردد.

سیم گیر:

آموزش گیتار پاپ زدن

آموزش گیتار پاپ زدن

سیم گیرها در گیتارهای الکتریکی و آکوستیک به اشکال و اندازه های متفاوت دیده می شوند لاکن عملکرد آن ها یکسان است. سیم گیر مادون و بمی صدا و بلندی سیمها را تنظیم می کند. در گیتارهای الکتریک سیم گیر، بوسیله مکانیسم خاصی قابل تنظیم می باشد.

پیچهای تنظیم صدا و تنالیته:

در گیتارهای الکتریکی پس از روشن کردن آمپلی فایر شما قادر هستید بوسیله چند پیچ تنظیم در سمت راست سیم گیر صدای ساز را بالا و پایین برده و و یا تنالیته انرا تغییر دهید.

از سوی دیگر، اتخاذ این رسم سودمند بانی می گردد تا هر یک از مسائل مربوط به گامهای کوچک تمرین، بخوبی فرصت ته نشینی و تجزیه و تحلیل را در ذهن به دست آورده و ذهن به شکل ناخودآگاه درگیر مسائل مربوط به آن بخش تمرین باشد.

اما در اینجا لازم است تا به نکته  بسیار مهم دیگری که در سایه این رسم برای هنرجو برآورد می شود توجه داشت و در واقع آن، بوجود آمدن تربیتی است در نوازنده ، که هنروهنرمند را دومقوله جداگانه ومجزا از یکدیگر نمی داند که گهگاه به یکدیگر پیوند خورند و این دیدگاه بانی برقراری پیوند صحیح ذهنی و درونی میان هنرجو، ساز و تمرین می گردد.

آموزش گیتار پاپ نوازی

آموزش گیتار پاپ نوازی

بسیاری از هنرجویان در نخست  ساز را وسیله ای می بینند که تنها ساعات و زمانهای خاصی در روز می توان به سراغ آن رفت و تنها آن اوقات است که می بایستی به هنر موسیقی و نوازندگی فکر کرد، تمرین نمود و در سایر زمانهای روزهیچگونه پیوند فکری و پیوند ذهنی میان نوازنده و ساز وجود ندارد. دلزدگی از تمرین و ساز و کندی پیشرفت از اولین نشانه های این نوع تفکر است.

زمانی که فاصله ذهنی و جدایی میان شخص و فعالیت هنری او به کمترین میزان خویشتن رسد، بیشترین میزان پیشرفت فردی حاصل می شود. زیرا احاطه یافتن بر هر امری، هرگز از فاصله داشتن و پرهیز کردن از آن بدست نمی یابد.

در این زمان هنر زیرا شریانی در بستر زندگی هنرمند جریان می یابد و دیگر شخص برای شروع کردن تمرین روزانه خویشتن ، به دنبال فراهم شدن شرایطی خاص برای آن، انجام شدن کلیه فعالیت های روزمره و و یا رسیدن عقربه های وقت  به زمانی مشخص، نیست.

نتیجه این تربیت که همان مانوس شدن فرد با ساز و تمرین است، هیچگاه روزمرگی و دلزدگی را برای فرد به دنبال ندارد، زیرا دراین دیدگاه هنر بخشی از زندگی فرد است نه موضوعی جدای از متن آن.

 

 

Posted in موسیقی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.